۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۵۸۱۸۳

بررسی آراء و اندیشه های شهید صدر در برنامه تلویزیونی مصیر

بررسی آراء و اندیشه های شهید صدر در برنامه تلویزیونی مصیر
سردبیر هیأت تحریریه برنامه تلویزیونی مصیر از بررسی آراء و اندیشه های شهید آیت الله صدر در شبکه چهار سیما خبر داد.

خانم هدی محمدی سردبیر هیأت تحریریه برنامه تلویزیونی مصیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هدف از ساخت برنامه مصیر را بررسی آراء و اندیشه های اندیشمندان مسلمان معاصر عنوان کرد و گفت: حدود یک سال و نیم است از آغاز برنامه سپری شده که درابتدا سه قسمت به صورت ویژه برنامه با موضوع شهید بهشتی و شهید مطهری و شهید موسی صدر پخش شده است.

وی افزود: از آبان ماه پخش برنامه به صورت هفتگی ادامه یافت و به بررسی اندیشه اندیشمندانی همچون آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مهدوی کنی و دیگر معاصران پرداخت.

محمدی با اشاره به موضوع کنونی برنامه مصیر، گفت: اکنون برنامه مصیر به اندیشه شهید صدر می پردازد که این سری از برنامه دارای هفت قسمت خواهد بود و سه قسمت آن تا کنون بر روی آنتن رفته است.

وی در زمینه پیش تولید برنامه شهید صدر بیان کرد: این برنامه با همکاری مرکز تحقیقات شهید صدر و معاونت پژوهشی جناب حجت الاسلام مؤذنی در تابستان پیش تولید آن انجام و پخش آن بعد ماه مبارک رمضان آغاز شد.

سردبیر هیأت تحریریه برنامه مصیر با اشاره به  توقف ضبط برنامه در زمان فراگیری کرونا، گفت: می خواستیم برنامه شهید صدر در فروردین ماه که سالروز شهادت شهید صدر است پخش شود اما به جهت شیوع کرونا، این برنامه آماده نشد.

وی در پایان با بیان اینکه  از آغاز برنامه بیست و دو قسمت گذشته است، خاطرنشان کرد: این برنامه پنجاه قسمت خواهد بود که نزدیک به نیمی از آن تا کنون پخش شده است.

گفتنی است، قسمت بیست و دوم برنامه مصیر با حضور دکتر محمدجواد توکلی، استاد اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و دکتر احسان خاندوزی، عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و عضو مجلس شورای اسلامی یکشنبه 29 تیر ماه ساعت 21 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

دکتر محمدجواد توکلی و دکتر احسان خاندوزی، در بیست و دومین قسمت از برنامه مصیر به بحث در خصوص «اقتصاد اسلامی در اندیشه شهید صدر» می‌پردازند.

این چهارمین قسمتی است که برنامه مصیر به بررسی آراء و اندیشه های شهید محمدباقر صدر می‌پردازد. در سه قسمت گذشته، مصیر به «سیره و سرگذشت شهید صدر» و «کارکرد اندیشه شهید محمدباقر صدر برای امروز امت اسلامی» و «منطقه الفراغ؛ چیستی و کارکرد آن در نظام حقوقی» پرداخت. گفتنی است دو قسمت پیش رو برنامه مصیر به بررسی آراء و اندیشه های شهید صدر در ابعاد دیگر اختصاص یافته است./1370/ت302/ب1

ارسال نظرات