۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۵۸۲۵۴
رييس کل دادگاه های عمومي و انقلاب اصفهان:

سند تحول قوه قضايیه گامی محکم برای تحقق عدالت در گام دوم انقلاب است

سند تحول قوه قضايیه گامی محکم برای تحقق عدالت در گام دوم انقلاب است
رييس کل دادگاه های عمومی و انقلاب اصفهان گفت: رسالت دستگاه قضا اجرای عدالت است و سند تحول قوه قضاییه گامی محکم در تحقق عدالت در گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومي دادگستري کل استان اصفهان، محمدحسين آقايی رييس کل دادگاه هاي عمومي و انقلاب اصفهان گفت: رسالت دستگاه قضا اجرای عدالت است و سند تحول قوه قضايیه به عنوان راهبرد اساسی سازمانی، گام محکم در تحقق عدالت در گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی است و قوه قضايیه در انجام این رسالت خطیر خود و زنده نگهداشتن امید در سطح جامعه با مفاسد اقتصادی بصورت قاطعانه برخورد و در این مسیر و تداوم آن خط قرمزی غیر از عدم اجراي قانون ندارد.

آقایی اعتماد عمومی به دستگاه قضايی را سرمایه عظیم معنوی در نظام اسلامی دانست و تلاش بی وقفه برای حفظ و افزایش این سرمایه عظیم و بی بدیل را یکی از اولویت های مهم دستگاه قضايی در سند تحول برشمرد.

وي در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت ایجاد شده درسطح کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا خطاب به همکاران قضايي خود اظهار داشت: با توجه به اینکه حفظ سلامت زندانیان از اولویت های مهم دستگاه قضايی کشور در شرایط فعلی است، با استفاده از ظرفیت ایجاد شده برای دادرسي الکترونیک و تشکیل جلسات دادرسی پرونده های زندانی دار از طریق ویدیو کنفرانس، اعزام زندانیان برای شرکت فیزیکی در جلسات دادگاه را به حداقل رسانده و برای افزایش این نوع دادرسی با مجموعه همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

رييس کل دادگاه هاي عمومي و انقلاب اصفهان با اشاره به اجرایی شدن قانون کاهش مجازات های حبس تعزیری، هدفمند شدن مجازات ها، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از زندانی شدن افراد و کاهش جمعیت کیفری زندان ها را از اهداف این قانون دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این قانون زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان استان فراهم گردد.

گفتنی است در پایان این نشست از تعدادی از قضات برتر محاکم کیفری دو در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات