۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۵۸۲۶۶

مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همدان منصوب شد

مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همدان منصوب شد
حجت‌الاسلام «محمد مولایی» به‌عنوان مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان،  مسئول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همدان با حضور نماینده ولی فقیه درهمدان و معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و سایر مسئولان استانی معارفه شد.

حجت‌الاسلام علی نوری شامگاه شنبه در آیین تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همدان، با اشاره به رویکرد جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در سراسر کشور اظهار داشت: اعتبار بخشی تک تک ائمه جمعه در سراسر کشور به صورت ستادی، با صدور حکم از مرکز انجام می‌گیرد.

وی افزود: اولین رویکرد جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، برنامه‌ریزی دقیق و سازماندهی عملیات به هم پیوسته است که باید توسط ائمه جمعه در مراکز انجام شود.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه قرارگاه نهاد جمعه به صورت شهرستانی، استانی و ملی به رهبری نماینده ولی فقیه در هر منطقه در حال شکل گیری است، گفت: سال گذشته در جلسات متعدد این برنامه ریزی توسط نمایندگان حضرت آقا در استان‌ها انجام شد و امسال نیز با وجود شرایط فعلی به صورت ویدیو کنفرانس جلسات هماهنگی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی در این سازماندهی این است که گفتمان و فرامین رهبر معظم انقلاب در یک ارتباط خوشه‌ای از نمایندگان حضرت آقا و امامان جمعه تا هسته اصلی فرهنگی که مساجد است منتقل شود.

معاون سازمان‌دهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور رویکرد دوم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را حرکت بر اساس نقشه و برنامه ریزی برشمرد و عنوان کرد: برای موفقیت در رسیدن به اهداف اصلی، ائمه جمعه نمی‌توانند بدون نقشه و به صورت کلی به نتیجه مثبتی دست پیدا کنند، بلکه نیازمند نقشه و برنامه‌ای برای حرکت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در این عرصه با مشارکت تک تک ائمه جمعه محقق خواهد شد، گفت: امام جمعه، باید امام شهر باشد و لذا انتظار ما از امام جمعه بیشتر از یک رویداد جمعه است.

حجت‌الاسلام‌ نوری با اشاره به تدوین برنامه‌های سه ساله و پنج ساله توسط ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار داشت: مدیر دفتر شورای سیاست گذاری نقش تکریم و حمایتی نسبت به ائمه جمعه خواهد داشت، و در کنار آن نیز سازماندهی و دستیاری نماینده ولی فقیه در استان برای رسیدن به نقشه راه از خواسته های مرکز از مدیران استانی خواهد بود.

حجت الاسلام محمد مولایی نیز با اشاره به اینکه مناسک عبادی دارای دو بعد فردی و اجتماعی است، اظهار داشت: روضه حضرت سید الشهدا(ع) یک فریضه و عبادت است، اما فرد می‌تواند آن را به صورت تنهایی در گوشه خانه انجام دهد، که قطعا انجام این مراسم به این شکل برای دشمن خطری ندارد.

وی افزود: اما اگر این مراسم در بستر تجمعات صورت گیرد، آن موقع جامعه ایمانی شکل می‌گیرد که در بستر آن می‌توان به آرمان‌های مورد نظر دست پیدا کرد.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه نماز جمعه عبادتی جمعی و عمومی است، عنوان کرد: دشمن با اقامه نماز به صورت فرادی احساس چالش نخواهد کرد، اما زمانی که نماز با شکوه جمعه را مشاهده می‌کند، تمام تلاش خود را برای موضع گیری علیه آن به کار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بنا به فرمایش امام خمینی(ره) نماز جمعه سنگر مسلمانان است، بنابراین دشمن باید نسبت به آن احساس خطر کند و برای خنثی کردن آن برنامه ریزی انجام دهد.

حجت الاسلام مولایی با اشاره به اینکه باید در جهت رشد و ترقی نماز جمعه حرکت کنیم، مطرح کرد: کسی که در نماز جمعه حاضر می‌شود، باید تفاوت ملموسی با هفته گذشته خود در بعد بصیرتی، اعتقادی و دینی داشته باشد و رشد آن محسوس باشد.

وی با تقدیر از اقدامات حجت الاسلام حسینی، به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و گفت: بنده ضمن تکریم ائمه جمعه سراسر استان، با کمک اعضا شورا، پیگیر قرارگاه فرهنگی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است خواهیم بود.

حجت الاسلام سید صادق حسینی مسئول سابق دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان، نیز  اظهار داشت: هدف اصلی ما در تشکیلات نماز جمعه استان، نگاه به سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های ابلاغی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و تعامل با دستگاه‌های مختلف بود.

وی افزود: اگر توفیقی در مدت 13 ساله حضور بنده حاصل شده، به دلیل همراهی و تلاش ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه در سراسر استان بوده است، و لذا لازم است در اینجا از همه این عزیزان تشکر کنم.

حجت الاسلام حسینی ضمن آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام مولایی، گفت: استان همدان به عنوان یکی از استان‌های موفق در برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور مطرح است که در ادامه نیز همین گونه خواهد بود./1403/د102/ق

ارسال نظرات