۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۵۸۳۱۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

انقلابی بودن هویت حوزه های علمیه است

انقلابی بودن هویت حوزه های علمیه است
حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: حوزه بدون انقلابی بودن هویت و موجودیت خود را از دست می دهد و یکی از شاخصه های اصلی طلبه انقلابی ولایتمداری است.

حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ارائه تعریفی از حوزه انقلابی ­و طلبه انقلابی، گفت: مهمترین شاخصه حوزه انقلابی تبعیت از ولایت فقیه است و در واقع اگر ولایت و ولایتمداری را از حوزه حذف کنیم، حوزه از میان تهی می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر لزوم حمایت حوزه از استقلال و جمهوریت نظام افزود: نظام اسلامی برخاسته از حوزه باید با تکیه بر مبانی دینی ­و با نظریه پردازی پایه های نظام و استقلال و جمهوریت آن را قوام بیشتری بخشد و آن را در برابر سیل شبهات ایمن کند­.

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: طلبه تربیت یافته در چنین حوزه ای، معیارهای انقلابی گری را با خود دارد و با مجهز شدن به سلاح علم به نشر مبانی درست اسلامی ­و انقلابی می پردازد؛ بنابراین می تواند قدم موثری در جهت حفظ نظام ­و انقلاب بردارد و از این مولود ارزشمند حوزه محافظت کند.

وی از حوزه به عنوان پایه و بنای استوار فکری انقلاب نام برد و بیان کرد: نظریه انقلاب از درون حوزه شکل گرفته و انقلاب بدون حوزه مفهمومی ندارد و در واقع حوزه را می توان به مثابه سر انقلاب تصور کرد و حیات بدون سر برای انقلاب  قابل تصور نیست.

حجت الاسلام سبحانی نیا در ادامه دوری حوزه از انقلابی گری را خسارت بار خواند و افزود: حوزه به عنوان مادر و تئوریسین نظام ­و انقلاب اگر مسیری جز انقلابی گری را در پیش بگیرد، نه تنها با بحران مشروعیت مواجه خواهد شد بلکه هویت و موجودیت خود را هم از دست خواهد داد و این بزرگترین آسیب دوری از انقلابی گری است.

وی آسیب پذیری حوزه از جریان نفوذ را از مضرات­ و آسیب های  دیگر انقلابی دانست­ و اظهار داشت: حوزه به عنوان پایه فکری نظام همیشه از اهداف جریان نفوذ بوده­ و خواهد بود و مقابله با این نفوذ هوشیاری بیش از پیش مسؤولان را می طلبد.

وی در پایان عقلانیت، دانش ­و اخلاق را سه قله بلند انقلابی گری دانست­ و افزود: حوزه انقلابی باید در این عرصه ها پیشرو و پیش قدم باشد و راه رسیدن به این قله ها را برای آحاد جامعه اسلامی با تربیت طلاب انقلابی فراهم کند./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات