۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۵۸۳۲۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول:

ارتقای سطح علمی و فرهنگی مداحان و هیأت‌های مذهبی در اولویت باشد

ارتقای سطح علمی و فرهنگی مداحان و هیأت‌های مذهبی در اولویت باشد
حجت الاسلام خاکی گفت: آموزش و ارتقای سطح دینی، علمی و فرهنگی دو گروه مداحان و هیأت‌های مذهبی باید در اولویت باشد.
حجت الاسلام احسان خاکی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از دیدار با اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی و شورای هیأت‌های مذهبی از ثبت عزاداری در دزفول خبر داد و گفت: نظام‌مند شدن تشکل‌های مذهبی و این دو جریان اثرگذار در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در دزفول کار بزرگی است که باید استمرار داشته باشد تا به مطلوب برسد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول با تأکید بر اینکه ظرفیت و توانمندی دزفول در همه عرصه‌ها قابل ارائه است، بیان داشت: شکل گیری هیأت‌های عزاداری در ابتدا، کاری مردمی و خودجوش بود که باید بر اصالت خود باقی بماند و همچنان توسط مردم اداره شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه آموزش و ارتقای سطح دینی، علمی و فرهنگی دو گروه مداحان و هیئات مذهبی باید در اولویت باشد، ادامه داد: هدف آن است تا مداحان در کنار توانمندی مداحی از نظر نرم افزاری، علوم دینی و شبهات مطرح شده در جامعه آمادگی لازم برای پاسخگویی را داشته باشند.

حجت الاسلام خاکی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۸۰ هیأت از شهرستان دزفول دارای مجوز و شناسنامه هستند و تعداد محدودی از هیأت‌ها هنوز اقدام به اخذ مجوز نکرده اند که لازم است هر چه زودتر اقدام کنند./۹۴۵۶/ت304/ب1
ارسال نظرات