۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۵۸۳۳
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور:

شورای ترویج معارف دین در رسانه ملی راه اندازی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور گفت: شورای ترویج معارف دین با مدیریت و محوریت حوزه‌های علمیه کشور در رسانه ملی راه‌اندازی شود.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي معاون تبليغ حوزه علميه قم صدا و سيما

حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به دغدغه برخی از مراجع نسبت به عملکرد صدا و سیما، گفت: برای حل این مسأله باید شورای ترویج معارف دین با مدیریت و محوریت حوزه‌های علمیه در رسانه ملی راه‌اندازی شود.

وی افزود: اکنون مراجع تقلید نسبت به برخی از برنامه‌های صدا و سیما انتقادهایی دارند که لازم است رفع این دغدغه‌ها در اولویت کاری صدا و سیما قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به وجود شورای سلامت در صدا و سیما، افزود: شورای سلامت به مسائل پزشکی می‌پردازد به طوری که اگر یک پزشک تجویز نادرستی داشت، مانع از پخش آن می‌شود.

حجت‌الاسلام نبوی خاطرنشان کرد: مسائل دینی و معرفتی بسیار مهم‌تر از یک سرماخوردگی یا بیماری است، از این رو صدا و سیما به یک شورای ترویج معارف دین نیازمند است.

وی اضافه کرد: شورای ترویج معارف دین با نظارت بر برنامه‌های مذهبی صدا و سیما، بُعد مثبت مباحث آن را تقویت و از مطرح شدن مسائل نادرست و بی‌اساس در این برنامه‌ها جلوگیری می‌کند.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که حکومت ایران یک حکومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: با این حال اکنون حوزه‌های تخصصی دین در رسانه ملی رها شده که لازم است جایگاه حوزه علمیه در رسانه ملی با تأسیس شورای ترویج معارف دین تقویت شود. / ت 301
ارسال نظرات