۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۵۸۳۶۶
اسماعیل هنیه؛

از برگزاری کنگره‌ای ملی با مشارکت محمود عباس خبر داد

از برگزاری کنگره‌ای ملی با مشارکت محمود عباس خبر داد
رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس از ارائه پیشنهاداتی برای برگزاری یک کنگره ملی مشترک با حضور او و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه در گفتگو با رسانه‌های قطری تاکید کرد که تماس‌هایی مستقیم بین حماس و فتح بدون هرگونه واسطه‌ای برقرار شده است.
هنیه با اشاره به اینکه برای نخستین بار طی 10 سال گذشته دیدارهایی بین رهبران دو جنبش انجام شده، تاکید کرد که جنبش متبوعش از هر طرح و راهکاری برای نزدیک کردن مواضع و نقطه نظرات گروه‌های فلسطینی به یکدیگر استقبال می‌کند.
وی دیدار رهبران گروه‌های فلسطینی و تمرکز بر وجوه مشترک بین تمامی جریان‌های فلسطینی در وضعیت کنونی را امری بسیار ضروری خواند.
هنیه تاکید کرد که گزینه مقاومت و مبارزه مسلحانه همچنان جزو اولویت‌ها و گزینه‌های راهبردی حماس است.
وی بار دیگر بر ضرورت توقف هرگونه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که برخی به دنبال شیطنت و خرابکاری در رابطه با قضیه فلسطین به منظور توجیه عادی سازی روابط برخی کشورها و طرف ها در منطقه با دشمن صهیونیستی هستند. هنیه تصریح کرد که سیاست به حاشیه راندن مساله فلسطین هرگز نتیجه ای در پی نخواهد داشت. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه آگاه و بیدار شده و بر موضع تاریخی خود در حمایت از مساله فلسطین پایبند بمانند.
رهبر حماس خاطر نشان کرد که اعتباربخشی مجدد به پروژه ملی فلسطین دارای 3 پایه و اصل است، از جمله توافق بر اصول ملی، دوم توافق بر سر یک مرجع رهبری واحد برای ملت فلسطین ـ که این مرجع در داخل و خارج سازمان آزادی بخش است ـ و سوم توافق بر سر یک استراتژی مبارزاتی چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه نظامی.
هنیه در پایان گفت که ما هرگز خواستار ایجاد جایگزین برای سازمان آزادی بخش نیستم، بلکه خواسته ما صرفا اصلاح و بازسازی آن است.
 
منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین 
ارسال نظرات