۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۵۸۴۰۵
نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

دور نگه داشتن مردم از منکرات و محرمات جرء برکات نماز جمعه است

دور نگه داشتن مردم از منکرات و محرمات جرء برکات نماز جمعه است
امام جمعه ایلام گفت: یکی از ابتدایی ترین برکات نماز جمعه برای مسلمین دور نگه داشتن آنان از منکرات و محرمات است و دشمن نیز این را به خوبی می داند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، همایش ستاد بزرگداشت 5 مرداد ظهر امروز در بیت نماینده ولی فقیه در استان ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در این همایش اظهار داشت: اولین کاری که رسول اکرم بعد از هجرت به مدینه انجام دادند، برپایی نماز جمعه بود که این نشان از اهمیت این فرضیه بزرگ در اسلام دارد.

امام جمعه ایلام گفت: یکی از ابتدایی ترین برکات نماز جمعه برای مسلمین دور نگه داشتن آنان از منکرات و محرمات است و دشمن نیز این را به خوبی می داند و همواره به دنبال به حاشیه بردن این فریضه الهی در نزد مسلمین است که شهدای محراب یکی از نمونه های دشمنی معاندان با نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: یکی از انتظارات ما و نمازگزاران این است که صداوسیما بیشتر به مقوله نماز جمعه اهتمام و توجه داشته باشد و خطبه های نماز جمعه را به صورت کامل پوشش دهد، هرچند که چندین ماه است که به علت کرونا نماز جمعه در اکثر نقاط کشور لغو شده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان داشت: باید نیاز به نماز جمعه در جامعه به خوبی احساس شود، زیرا در شرایط کنونی می بینیم که جامعه به سمت مادیات در حال حرکت است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام صادق پیمایی؛ مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان ایلام نیز طی سخنانی اظهار داشت: برای بزرگذاشت 5 مردادماه برنامه هایی در دستور کار داریم.

تجلیل از خادمان سلامت در ایلام

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان ایلام افزود: از جمله این موارد تهیه پیغام تبریک و گرامیداشت و اشاره به نقش ائمه جمعه توسط استانداری، همراهی با ائمه جمعه در سرکشی از بیمارستان‌ها جهت تجلیل از خادمان سلامت و خادمان شاخص از ائمه جمعه، تامین هدایای مسابقات طراحی شده توسط ادارات است.

حجت الاسلام پیمایی ادامه داد: تجلیل از کارکنان ادارات و همراهان نماز جمعه، تجلیل از فعالان پویش کمک مؤمنانه توسط ائمه جمعه از دیگر برنامه های گرامیداشت این روز بزرگ است.

لزوم سرکشی از خانواده های مدافعین سلامت در ایلام

در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی؛ مدیر حوزه علمیه استان ایلام نیز اظهار داشت: در این روزها و شرایط حساس باید ائمه جمعه از کادر درمانی و پزشکی استان به صورت مستمر سرکشی کنند.

مدیر حوزه علمیه ایلام افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود کار کادر درمانی در مقابل بیماری کرونا را کار بزرگی عنوان فرموده اند، لذا باید به خانواده های مدافعین سلامت که به هر نحو ممکن در این ایام آسیب هایی دیده اند سرکشی داشته باشیم./1404/ت304/ب1

ارسال نظرات