۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۵۸۴۱۳
استاد حوزه علمیه کرمانشاه تأکید کرد؛

ضرورت حمایت دولت از نهادها و کانون های فرهنگی و مذهبی

ضرورت حمایت دولت از نهادها و کانون های فرهنگی و مذهبی
حجت الاسلام سالاری گفت: باید نگاه دولت ها به نهادها و کانون های فرهنگی و مذهبی نگاهی باز باشد و این کانون ها را به صورت جدی و همیشگی حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری بعدازظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی شهر کرمانشاه، عنوان کرد: کار فرهنگی به علت اینکه تاثیرات بسیاری در زندگی انسان و جامعه دارد، بسیار مهم و استراتژیک است.

این استاد حوزوی ادامه داد: بنابراین باید نگاه دولت ها به نهادها و کانون های فرهنگی نگاهی باز باشد و این کانون ها را به صورت جدی و همیشگی حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای استحاله فکری جامعه اسلامی هزینه های زیادی را مصروف می کند، گفت: هر چقدر که دولت در بحث فرهنگ کم کاری می کند و به اصطلاح هزینه ای صرف نمی کند، در مقابل آن دشمنان اسلام و انقلاب هزینه های میلیارد دلاری در این زمینه انجام می دهند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: انجام کار فرهنگی شاید بازخورد کوتاه مدت نداشته باشد، ولی در بلندمدت تاثیرات خود را بی شک خواهد گذاشت، از این رو سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و دین، یک سرمایه گذاری بلندمدت و بسیار سودمند است.

استاد حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه سخنان خود بیان داشت: سمن ها و انجمن های مردم نهاد بسیاری در استان کرمانشاه داریم که نیازمند حمایت های دولتی هستند، ولی به عینه این حمایت ها به میزانی ناچیز است که متاسفانه شاهدیم این سمن ها یک به یک در حالی تعطیلی هستند که این خبر خوبی برای بخش فرهنگ این استان نیست.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و ترمیم بسترهای فرهنگی می تواند آینده یک کشور را تضمین کند، اظهار داشت: انجام کارهای فرهنگی به روش درست می تواند بسیاری از بخش های دیگر جامعه را سامان دهد، لذا سرمایه گذاری در بخش فرهنگ هیچ زمان برای دولت ها بی سود و فایده نخواهد بود.

حجت الاسلام سالاری با تاکید بر اینکه باید کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیش از پیش تقویت شوند، اظهار کرد: در این روزها که ماهواره و موبایل به سرعت در حال تغییر باورهای دینی نسل های جوان و نوجوان کشور هستند، باید متولیان فرهنگی جبهه مستحکم و در برابر این تهاجمات ایجاد کنند که بهترین این جبهه افزایش کارکردهای مساجد و بالا بردن میزان جاذبه آنها است./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات