۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۵۸۴۷۹

نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق است

نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت، تقوا و اخلاق است
نماز جمعه کامل ترین شکل اقامه نماز بوده و پایگاه نماز جمعه تجلی وحدت و همدلی و بصیرت و تقوا است، نماز جمعه دستاورد انقلاب بوده و در تحکیم پایه های انقلاب نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روز جمعه پنج مرداد سال 1358 به امامت مرحوم آیت ‏اللَّه سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

نماز جمعه سابقه تاریخی دارد و پیامبر(ص) در نخستین روزهای هجرت در زمینه اقامه نماز جمعه نققش آفرینی کرد تا مرکزی برای اجتماع هفتگی مردم و پایگاهی برای طرح مسائل اجتماعی، سیاسی و بیداری عمومی امت اسلامی باشد.

نماز جمعه دستاورد و از مهم ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی است، برپایی نماز جمعه منشأ آثار و برکات فراوانی در جامعه بوده و حضور مردم در این پایگاه عبادی سیاسی خار چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.

نماز جمعه کانون عبودیت و تریبون نماز جمعه فرصتی برای بصیرت افزایی در جامعه، بیان مسائل و مشکلات مردم و پیگیری مطالبات مردمی است، این اقدامات سبب افزایش اعتماد مردم شده و امید را در جامعه تقویت می کند.

پایگاه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است، حضور آحاد مردم در نماز جمعه تجلی وحدت و همدلی است و حضور باشکوه مردم سبب افزایش معنویت و تقوا در جامعه می شود و باید زمینه حضور جوانان در نماز جمعه فراهم شود.

از تریبون نماز جمعه باید دستاوردهای انقلاب بین مردم تبیین شود، با نهادینه سازی ارزش ها در جامعه به ویژه بین نسل جوان جلوی دسیسه های فرهنگی دشمنان گرفته شود و نسل نو را در برابر آسیب ها و این هجمه ها بیمه ساخت.

نماز جمعه، پایگاه و جایگاه حراست و حمایت از قرآن، نظام اسلامی و سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب است و امام خمینی(ره) در احیای این سنت دینی نقش بسزایی داشت.

نمازجمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، نماز جمعه را سنگر خواند و بیان داشت: باید زمینه حضور حداکثری جوانان در سنگر نماز جمعه فراهم شود.

امام جمعه موقت کوهدشت بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر نماز جمعه تأکید کرد و افزود: نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی اجتماعی اسلام است و سبب می شود تا مردم از مسائل روز آگاه شوند.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و دستاوردهای فراوانی به همراه دارد، باید به محتوا و کارکردهای اجتماعی نماز جمعه توجه شود.

نماز‌جمعه یک اجتماع سیاسی است

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، از نماز جمعه به عنوان یک اجتماع عبادی سیاسی یاد کرد و بیان داشت: نماز جمعه بالاترین اجتماع و از برکات جمهوری اسلامی است.

امام جمعه زاغه با اشاره به اینکه نمازجمعه در رأس امور است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه فرصت برای بصیرت افزایی و آگاه سازی مردم است.

وی نماز جمعه را خار چشم دشمنان خواند و بیان کرد: دشمنان با طرح دسیسه های  مختلف در پی کمرنگ کردن ارزش ها در جامعه بوده و نماز جمعه را مورد هدف قرار می دهند، اقامه نماز جمعه روحیه امید را در جامعه تقویت و ناامیدی را بین دشمنان افزایش می دهد.

حجت الاسلام زینی وندیان اظهار داشت: نمازجمعه محور وحدت و کانون بیداری است و همواره با بیان دستاوردها و آثار و برکات نماز جمعه باید امید و معنویت را در جامعه ارتقا بخشید.

نماز جمعه ریشه انقلاب را مستحکم تر کرده است

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: نماز جمعه مصداق کامل اقامه نماز و دستاورد انقلاب است.

امام جمعه نورآباد افزود: نماز جمعه از مصادیق شکوفایی و عظمت اسلام در وحدت و یکپارچگی،  مودت و یکدلی مسلمانان است.

وی ادامه داد: نماز جمعه ریشه انقلاب را مستحکم تر کرده و حضور مردم در نماز جمعه تقویت کننده وحدت و خار چشم دشمنان است.

حجت الاسلام جمیاری اظهار داشت: باید کارکردهای اجتماعی نماز جمعه تقویت شود و از ظرفیت ها در این زمینه به خوبی بهره مند شد؛ مدیریت و برنامه ریزی لازمه رسیدن به هدف است.

نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و تقوا است

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: نماز جمعه قرارگاه ایمان، بصیرت و تقوا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد: اعضای ستاد نماز جمعه باید در زمینه تقویت معنویت، تقوا، ایمان و بصیرت در جامعه نقش آفرینی کنند.

وی نمازجمعه را نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام عنوان کرد و افزود: توصیه به تقوا، همراهی عبادت سیاسی و بصیرت افزایی از ویژگی های نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: آشنا ساختن مردم با جریانات جهان اسلام در قالب خطبه‌های پرمحتوا، کوتاه، بلیغ و قابل فهم از دیگر ویژگی های نماز جمعه است.

ضرورت جذب جوانان در نماز جمعه

مسؤولان و متولیان امر برای فراهم ساختن زمینه حضور حداکثری مردم باید از ظرفیت های فرهنگی استفاده کنند و با تقویت کارکردهای اجتماعی و برنامه ریزی زمینه این حضور به ویژه حضور جوانان را در نماز جمعه فراهم سازند.

ائمه جمعه در زمینه جذب مردم و جوانان در نماز جمعه نقش بسزایی دارند و حضور امام جمعه بین مردم، توجه به ویژگی هایی همچون مخاطب شناسی، وجود تقوا، تواضع، دشمن شناسی، بصیرت، شجاع و با اخلاص بودن در جذب جوانان و مردم در نماز جمعه مؤثر است./9451/پ201/ب1

ارسال نظرات