۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۵۸۴۸۲
مدیر حوزه علمیه ایلام:

نهادهای تبلیغی در فضای مجازی جریان ساز باشند

نهادهای تبلیغی در فضای مجازی جریان ساز باشند
حجت الاسلام مرادبیگی گفت: حوزه و دستگاه های تبلیغی با میدان داری طلاب متخصص باید در فضای مجازی جریان ساز باشند و فرماندهی حرکت فرهنگی در این فضا را به دست بگیرند.

حجت الاسلام مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رسالت انبیاء الهی در تبلیغ دین، گفت: اکنون این رسالت سنگین بر دوش حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی است، اما بر سر راه ادای این تکلیف موانعی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی وجود نهادهای متعدد فرهنگی و تبلیغی را از مشکلات مهم عرصه تبلیغ و فرهنگ دانست و گفت: ما نیازمند خط و مشی درست و سیاست های واحد در میدان تبلیغ و فرهنگ هستیم که لازمه آن مدیریت واحد است و این مهم باید به حوزه علمیه محول شود.

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی، افزود: حضور تبلیغی در آوردگاه فضای مجازی در برهه کنونی ضروری به نظر می رسد چرا که فضای مجازی امروز فرصتی استثنائی برای تأثیرگذاری در فرهنگ عامه است و برای گفتمان سازی در این عرصه نیازمند ایجاد شورای هماهنگی در فضای مجازی هستیم.

وی با اشاره به لزوم پیگیری شبکه ملی اطلاعات توسط حوزه اظهار داشت: حوزه و دستگاه تبلیغی با میدان داری طلاب متخصص باید در فضای مجازی جریان ساز باشند و فرماندهی حرکت فرهنگی در این فضا را به دست بگیرند و البته در این مسیر ایجاد شبکه ملی اطلاعات می تواند نقش مهمی داشته باشد.

حجت الاسلام مرادبیگی پرداختن به کیفیت در امر تبلیغ را ضروری دانست و گفت: کمی گرایی اثر بخشی کار تبلیغی را کاهش می دهد؛ پیامبر اکرم(ص) برای هدایت یک نفر مسیر طولانی طائف را درپیش گرفتند چرا که هدف ایشان هدایت بود و کمیت و تعداد نفرات برایشان اهمیت نداشت؛ این باید سرمشق همه مبلغان باشد.

وی نبود روحیه جهادی در برخی طلاب را از مهمترین مشکلات عرصه تبلیغ دانست و بیان داشت: تبلیغ روحیه جهادی می طلبد و انگیزه های مادی به تنهایی نمی تواند طلبه را در این کار مهم به حرکت وادارد؛ البته این بدان معنی نیست که مسؤولان مشکلات معیشتی طلاب را فراموش کنند.

مدیر حوزه علمیه ایلام در پایان بر حضور طلاب جوان در میادین علمی تبلیغی تأکید کرد و افزود: انتظار می رود طلاب جوان با زمان شناسی، مخاطب شناسی درست و موضوع شناسی دقیق وارد کارزار فرهنگ و تبلیغ شوند و با بالا بردن مهارت های تبلیغی خود جریان سازی کند./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
علمدار حوزه انقلابی رهبر معظم انقلاب است و فرمایشات ایشان خطوط حرکت را مشخص می‌کند.
0
0