۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۶۵۸۵۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

شیوه بهره‌گیری از ظرفیت هیئات مذهبی در محرم امسال تغییر می‌کند

شیوه بهره‌گیری از ظرفیت هیئات مذهبی در محرم امسال تغییر می‌کند
حجت‌الاسلام رضایی گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، در ماه محرم امسال سبک و شیوه بهره‌گیری از ظرفیت هیئات مذهبی تغییر می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمدرضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، شامگاه امروز در نشست برنامه‌ریزی ستاد محرم ۱۴۴۲ هجری قمری، با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی محرم امسال به‌گونه‌ای باشد که آثار و برکاتش بیشتر از سال قبل باشد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق برای محرم امسال، گفت: سبک استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی در محرم امسال عوض شود تا بتوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت این هیئات استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: محرم یکی از مناسبت‌های بسیار اثرگذار در زندگی بشریت است که هم در بخش‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و همین‌طور از نظر فکری و فقهی آثار بسیار خوبی دارد.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: محرم فقط درس ایثار و شهادت نمی‌دهد بلکه یک دانشگاه بسیار کامل و جامعی است که رشته‌های مختلفی در محرم برای هدایت بشر به کار گرفته‌شده است، بنابراین همه ما باید از این ظرفیت بالا استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: درگذشته قبل از شروع محرم برنامه‌های زیادی داشتیم چه در بحث طلایه‌داران تبلیغ و چه در بحث همایش‌های مربوط به محرم؛ ولی با توجه به شرایط پیش‌آمده در کشورمان باید برنامه‌ها را تغییر بدهیم.

وی ادامه داد: باید امسال طوری عمل کنیم که آثار و برکات محرم بیشتر شود که در این صورت زحمت ما بیشتر خواهد بود؛ اما افتخار ماست که نوکری اباعبدالله (ع) را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در شرایط خاصی هستیم سبک استفاده از ظرفیت هیأت باید عوض شود و مدل کار هیأت در شرایط جدید باید تغییر کند.

وی افزود: شاید تبلیغ در فضای مجازی کارایی بسیار خوبی همچون تبلیغ چهره به چهره نداشته باشد ولی اکنون که این امکان وجود ندارد تا برنامه‌های تبلیغی به‌صورت قبلی انجام شود باید راهکار برگزاری آن را با توجه به شرایط موجود ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه بشر در شرایط خاص افکارش را به‌شدت به کار می‌اندازد، اظهار کرد: وضعیت کرونا قابل مدیریت است و می‌شود در این راستا برنامه‌هایی را انجام داد.

وی افزود: با توجه بر تأکید مرکز به بومی‌سازی و درگیر شدن همه همکاران در برنامه‌ریزی‌ها، باید در استان هر ۱۴ کارگروه ستاد محرم با مسؤولیت کارشناسان به‌صورت کیفی شکل گرفته و کارشناسان هم حتماً با همتای خود در مرکز ارتباط مستمر داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این کارگروه‌ها منتظر شرح وظایف نباشند تا از مرکز به آن‌ها ابلاغ شود؛ بلکه خودشان برای کارگروه خود وظایف بومی‌شده را تعیین کنند و ظرف دو روز آتی مدیران کارگروه‌ها اعضای کارگروه را معرفی کرده و جلسات لازم را برای برنامه‌ریزی بهتر با اعضای خود برگزار کنند./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات