۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۵۸۵۵۹

اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» در هرمزگان/ دلجویی از والدین شهید آرمات

اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» در هرمزگان/ دلجویی از والدین شهید آرمات
طرح «سه شنبه های تکریم» با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از هرمزگان، سه شنبه هفته جاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان به همراه کارکنان این مجموعه و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در قالب طرح ملی«سه شنبه های تکریم» با والدین شهید «علیرضا آرمات» از شهدای دفاع مقدس دیدار کردند.

طرح ملی «سه شنبه های تکریم» از برنامه های ابتکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در پیامی که در سال 97 و به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران صادر فرمودند، اظهار داشتند: تکریم شهیدان، و تعظیم در برابر خانواده‌های صبور آنان، واجب بزرگ امروز و همیشه ماست.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای والامقام و دلجویی از خانواده های معظم شاهد، در سال جاری طرح ملی « سه شنبه های تکریم » را در دستور کار خود قرار داده است و ستاد استان هرمزگان نیز نسبت به اجرای این طرح معنوی مهم اهتمام ویژه ای داشته است.

دیروز، سه شنبه(31 تیرماه) به همراه حجت الاسلام «احمد پهلوانی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، تنی چند از کارکنان این ستاد و عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به دیدار خانواده معظم شهید «علیرضا آرمات» در بندرعباس رفتیم.

«احمد آرمات»، پدر بزرگوار شهید والامقام «علیرضا آرمات» که خود از یادگاران دوران دفاع مقدس است و سابقه 10 ماه حضور در میدان های نبرد را در کارنامه دارد و مدتی نیز به صورت افتخاری در بنیاد شهید به خانواده معظم شهدا خدمت کرده است، با روی باز به استقبالمان آمد و ما را به اتاقی که متعلق به شهید بوده هدایت کرد و آلبوم عکس شهید را نشانمان داد که مشاهده تصویری از پیکر مطهر شهید که کاملا سوخته بود موجب منقلب شدن همه شد و برای دقایقی حال و هوای دوران دفاع مقدس تداعی شد.

سپس از اتاقی که به شهید تعلق داشته ما را به اتاق دیگری که امروزه به حسینیه شهید آرمات تبدیل شده هدایت کرد و در گوشه ای از این حسینیه تصویری از شهید و گنبد حرم امام حسین علیه السلام و گوشه دیگر نیز عکسی از شهید دلها حاج قاسم سلیمانی دیده می شد که به معنویت مکان افزوده بود.

پدر شهید آرمات در ادامه به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت. شهید آرمات ۱۶ساله بود، اما هرگز نماز شبش ترک نمی شد و در انجام امور دینی آنچنان مقید بود که اهالی محله او را شیخ علی صدا می زدند.

وی با اشاره به اینکه شهید از نماز اول وقت غفلت نمی کرد، افزود: پس از هشت ماه حضور مستمر در جبهه به مرخصی آمد و در یکی از روزهایی که در مرخصی بود به مادرش گفته بود که پرونده سیاهی دارم من شرمنده و خجالت زده روی شهدا و خانواده آنان هستم.

«احمد آرمات» ادامه داد: وقتی مادر پیشنهاد ازدواج را به علیرضا داد او در جواب گفته بود که مادر، انقلاب به این راحتی به ثمر نخواهد نشست و انقلاب خون می خواهد و باید برای این انقلاب خون داد.

حجت الاسلام «احمد پهلوانی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز در ضمن تجلیل از مقام شامخ شهید آرمات و قدردانی از صبوری خانواده معظم، گفت: جای بسی مایه مباهات است که روز شهادت یک امام جوان یعنی حضرت جواد(ع) توفیق حضور در منزل و خانه شهیدی پیدا کردیم که این شهید، الگو و مورد افتخار جوانان هرمزگانی است.

وی با اشاره به اینکه سیره رفتاری و وصیت نامه این شهید و سایر شهیدان چراغ راه جامعه است، افزود: دعای خیر پدران و مادران شهدا حافظ امنیت و اقتدار نظام اسلامی است.

وی خطاب به جوانان مسجدی ها، اظهار کرد: مدیران و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد باید تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا را در سیره و کلام مقام معظم رهبری جستجو کنند که نشستن روی فرش منزل خانواده شهدا را مایه افتخار و برکت برای خود می دانند و به صورت مرتب از شهدای دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم یاد می کنند و انس با این شهدا را به همه خاصه جوانان یادآور می شوند.

«عطا ناوکی»، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان نیز ضمن قدردانی از ستاد فهما به دلیل طرح فاخر «سه شنبه های تکریم»(تجلیل از خانواده معظم شهدا)، گفت: نشستن در محضر خانواده معظم شهدا، مایه برکت برای انسان خواهد بود.

وی افزود: آحاد مختلف جامعه ایران اسلامی، خود را مدیون خون شهدا می دانند و سرکشی و تجلیل کمترین وظیفه ای است که باید انجام بدهیم.

شهيد عليرضا آرمات يادگار احمد و خديجه همزمان با اذان صبح روز 25 رمضان سال 45 در شهرستان ميناب به دنيا آمد. وقتي 16 ساله بود عزم رفتن به جبهه كرد و در سوم مهرماه سال64 همزمان با تاسوعاي حسيني در منطقه هورالعظيم براثر اصابت تركش به شهادت رسيد. مزار اين شهيد دانش آموز در گلزار شهيدان بندرعباس قرار دارد.

هم اکنون حسينيه اي با نام شهيد عليرضا آرمات در تقاطع درخت سبز در كوچه اي به نام خودش ساخته شده و محل برگزاري برنامه هاي فرهنگي و مذهبي نوجوانان و جوانان شهربندرعباس است.

شهيد عليرضا آرمات در بخشي از وصيت نامه خود آورده است: اگر مي خواهيد نگهبان خون شهيدان باشيد پشتيبان ولايت فقيه باشيد و در خط امام حركت كنيد و وابسته به هيچ حزب و گرهي جز حزب الله نباشيد.

در ادامه اين وصيت نامه عنوان شده است: اي مسؤولان نكند خداي ناكرده انقلاب را فداي منافع شخصي خودتان كنيد نگذاريد تاريخ مشروطه تكرار شود پشتيبان ولايت فقيه باشيد و از خط امام خميني(ره) منحرف نشويد. اي مردم انقلابي نگذاريد افراد نالايق در پست هاي مملكتي رخنه كنند و خط امام را تضعيف نمايند.

شهيد آرمات در وصيت نامه اش بر اهميت مطالعه تاكيد كرده و افزوده است: مطالعه خود را زياد كنيد تا آگاهي و شعور سياسي و مذهبي تان بيشتر شود... مردم بدانيد كه انقلاب ما نياز به افراد باسواد دارد به خصوص جوانان شما بايد بيشتر وقتتان را به مطالعه بگذرانيد.

وي در اين وصيت نامه اش ادامه داده است: آمريكا مي خواهد مردم نسبت به انقلاب بي تفاوت باشند، ملت پشتيبان دولت است و شما بايد با ايفا كردن نقش تان در صحنه انقلاب، دولت را تقويت كنيد نگذاريد يكسري از افراد فرصت طلب روحانيت اصيل و پيرو خط امام را تضعيف كنند. طرح ملی «سه شنبه های تکریم» به عنوان یک رویداد محله محور و خانواده بنیان از دهم تیر در کشور آغاز شده و در طول سال ادامه خواهد داشت.

برپایه این گزارش؛ شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله از جمله اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.

گفتنی است؛ در حال حاضر هزار و 54 کانون فرهنگی هنری با مجموز رسمی ستاد هماهنگی در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند که بخش مهمی از این فعالیت ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است./851/پ310/ب1

ارسال نظرات