۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۵۸۵۶۸

شکست شاخ‌های اینستاگرامی در تلویزیون!

شکست شاخ‌های اینستاگرامی در تلویزیون!
مدیران صداوسیما با اندکی تامل، به جای رقابت با فضای مجازی و کپی برداری از اتفاقات این فضا، به دنبال خلاقیت و تولید برنامه‌هایی باشند که نیاز روز جامعه را درک می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حضور اینفلوئنسرها و اصطلاحا شاخ های اینستاگرامی در قالب مجری و بازیگر به بهانه جذب مخاطب؛ پروژه شکست خورده ای است که صدا و سیما در رقابت با فضای مجازی، بازی را واگذار کرده و آورده ای برای خود به دست نیاورده است.

علی مسعودی با سریال «آخر خط» پاذلی برای خود درست کرده بود که انتظار می رفت با جذب مخاطب همراه شود. موضوعی به بهانه حضور مدافعان حرم در سوریه و برای این کار چه قالبی بهتراز کمدی و طنز تا مخاطب هر چه بهتر با سریال ارتباط برقرار کند و مهم تر از آن شبکه سه برای پخش این سریال انتخاب می شود. این وسط، مسعودی برگ برنده خود را رو می کند و علی صبوری، یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام و چهره محبوب استندآپ شو خندوانه را برای یکی از نقش های اصلی خود انتخاب می کند.

همه چیز در ظاهر مناسب است و انتظار می رود که بیننده با سریال همراه و از آن استقبال کند. ولی نکته ای که این وسط آزاردهنده است، اتفاقا همان برگ برنده جناب کارگردان است که چون در جای خود استفاده نشده، به یکی از اضلاع شکست این پروژه تبدیل می شود. چون به باور بسیاری، مخاطبان و دوستداران علی صبوری، او را در همان فضای مجازی پذیرفته اند و استفاده نابجا از این کاراکتر، اصطلاحا خوب از آب درنیامده است.

همین داستان و ماجرا را می شود در برنامه های دیگر صدا و سیما دنبال کرد. مهسا ایرانیان این روزها برنامه «برخط شو» شبکه پنج را اجرا می‌کند. مدیران این شبکه حتی برایش روی آنتن زنده تولد گرفته‌اند و تذکر شورای نظارت بر صداوسیما را هم به جان خریده‌اند، اما برایشان آورده‌ای نداشته و این برنامه دیده نشده است.در ماه رمضان امسال نیز جواد خواجوی ۳ میلیون فالوئری با سریال «سرباز» به تلویزیون آمد، اما مخاطب چندانی برای آن به ارمغان نیاورد و این سریال کند و کم‌اتفاق را از گزند انتقادات فراوان نجات نداد.

مدیران صدا و سیما شاید با اندکی تامل، به جای رقابت با فضای مجازی و کپی برداری از اتفاقات این فضا، اگر به دنبال خلاقیت و تولید برنامه هایی باشند که نیاز روز جامعه را درک کرده، می توانند شاید به آشتی دوباره مخاطبین خود فکر کنند./102/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شادگان
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
حرف حق و درستی بود
ممنون
5
0
صبوری
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
یک بارتواینستاگرام یک پستی گذاشتم راجب پسرهای همجنس باز واون پسرایی که هفت قلم ارایش میکنن .۲۴ساعت بعد اینستاگرام حذفش کرده .مثل اینکه این پست به مزاق بعضیا خوش نیامده.شب روز دارن تلاش میکنن تاباروح وروان جوانان بازی کنن جوانان به لجن کشیدن تا جیب اونا پربشه .
5
0
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
اسوده بخوابید ...
5
0
شیری
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
اینستاگرام جولانگاه شغالان و بی صفتان وطن فروش.
5
0
داوری
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
اینستاگرام. زباله دونی که فساد فحشا قمار بی حجابی رو راحت و سریع در جامعه گسترش میده. خدا میدونه حتی دختران روستایی که از هیچ چیز خبر نداشتن با همین شبکه های مجازی به چه راهایی کشیده شدن. خواهشی که از مسئولین داریم این زباله دونی رو فیلتر کنن تا بوش کل شهر رو بر نداشته. بخش زیادی از قاچاق وغیره از راه اینستاگرامه
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
اینستاگرام نیست که خونه ای خاله هست همه راحت انگار همه با هم محرمن فقط حاج آقا نامحرمه
یکی نیست یه قانون بذار تو اینستاگرام و توییتر که آقایون و خانوما هر کی تو ایسنتاگرام پستی بذاره که دروغ از آب دربیاد باید بیاد دادگاه ثابت کنه با کدوم مدارک و سند این پستو گذاشتی
مثل خانم افشار
مثل آقای صادقی
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
از خدا میخوام همه را به راه راست هدایت کنه اینها هم که از کار خودشون از رو نوجوانی پشیمون هستند را کمک کنه برگردند به زندگی خودشون و همه کمک کنند جامعه ای سالم داشته باشیم
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
ای کاش میشد بساط این شرط بندی های خانمان سوز در اینستاگرام برداشته شود
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
وظیفه اول کمیسیون فرهنگی مجلس فیلترینگ اینستاگرام است
4
0