۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۵۸۷۱۰
در جلسه شورای اقامه نماز کرمان مطرح شد؛

انتقاد امام جمعه کرمان از ساختار شوراهای فرهنگی مذهبی

انتقاد امام جمعه کرمان از ساختار شوراهای فرهنگی مذهبی
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: شورا‌های مختلف فرهنگی در مرکز کشور تصمیم می‌گیرد و امام جمعه یا استاندار را به عنوان رئیس شوراهای مختلف انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در شورای اقامه نماز استان کرمان که با حضور فدائی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان در محل سالن شهید مرتضوی زاده استانداری برگزار شد اظهار داشت: ستاد اقامه نماز در برافراشتن پرچم نماز نقش مهمی به عهده دارد.

وی با بیان اینکه هر چه که برای توسعه فرهنگ نماز در جامعه تلاش شود به همان اندازه شاهد خیرات و برکات آن در جامعه خواهیم بود گفت: زحمات انجام شده برای اقامه نماز در پیشگاه خداوند ماجور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با عنوان اینکه به نظر می‌رسد در سه حوزه در ارتباط با اقامه نماز دچار اشکالاتی هستیم که باید برطرف شود افزود: شوراهای مختلف فرهنگی در مرکز کشور تصمیم می‌گیرد و امام جمعه یا استاندار را به‌عنوان رئیس شورای فلان انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام جمعه در حدود 10 شورا مسئولیت دارد و بخشنامه می‌کنند که امام جمعه مسؤول باشد گفت: تعدادی مراجعه می‌کنند که همچین شورایی داریم و برای شما به ‌عنوان مسئول فلان شورای فرهنگی حکم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه ساختار فعالیت‌ها باید اصلاح شود و یکی از اشکالات ساختاری همین موضوع است ادامه داد: استاندار هم به همین شکل است و انواع مسئولیت‌ها را به او می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مشخص نیست چقدر از ظرفیت استاندار به‌عنوان نفر نخست استان در پیشبرد اهداف شورا استفاده می‌شود گفت: اشکال دوم به رویکردها است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در یک شهر اولین گام شرکت مردم در نماز جماعت‌ها است ادامه داد: این‌گونه نیست که هر که در نماز جماعت ادارات شرکت کرد در نماز جماعت مساجد هم شرکت می کند و یا اینکه در نماز جمعه هم شرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی در خانه‌هایشان نماز می‌خوانند و به هر دلیلی برای اقامه نماز به مسجد نمی‌آیند گفت: باید به‌گونه‌ای عمل کرد که زمینه حضور مردم به‌ویژه جوانان در نماز جماعت را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه اشکال سوم بر عملکردها است ادامه داد: فعالیت‌های ما به عنوان شورای اقامه نماز استان کرمان باید متناسب با نیاز جامعه و مخاطب باشد./1399/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
این خبر می بایست در صفحه استان کرمان بنشیند.
1
0