۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۵۸۷۱۲
معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات مطرح کرد؛

توجه ویژه مسؤولان مرکز خدمات حوزه نسبت به خانواده طلاب

توجه ویژه مسؤولان مرکز خدمات حوزه نسبت به خانواده طلاب
حجت‌الاسلام جعفر جُدیری گفت: یکی از ارکان مرکز خدمات مربوط به نهاد خانواده است و اصولا خدمت به طلبه، ذیل خدمت به خانواده اوست که معنا پیدا می‌کند.

حجت ‌الاسلام جعفر جُدیری، معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به اهمیت موضوع تشکیل خانواده و ازدواج طلاب، از سند پیوست خانواده در مرکز خدمات خبر داد و گفت: در اهمیت موضوع خانوادۀ طلاب برای سازمان بزرگی مثل مرکز خدمات با چنین جامع هدف گسترده‌ای همین بس که یکی از ارکان این سازمان، عنوان خانواده را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن برشمردن کارهای انجام شده از سوی مرکز خدمات در قبال خانواده اظهار داشت: مرکز خدمات در هر قسمت از چرخۀ زندگی، برنامه‌های خوبی را ارائه کرده است؛ به عنوان مثال، ما قبل از ازدواج کارگاه‌های انتخاب همسر را برای طلاب تشکیل داده‌ایم و در فاز اول این طرح که در زمستان 98 برگزار شد، حدود 1000 نفر از طلابی که در شرف ازدواج بودند در این طرح شرکت کردند.

این روانشناس و مشاور خانواده با تأکید بر اهمیت شناخت زوجین در دوره عقد عنوان کرد: ما برای افرادی که در عقد هستند، کارگاه‌هایی را با عنوان «پیوند آسمانی» در سرتاسر کشور به صورت الزامی برگزار می‌کنیم که شامل 2 جلسه عمومی زوجین و یک جلسه خصوصی بانوان و یک جلسه برای آقایان است.

وی نشاط و تفریح را از پایه‌های اساسی یک خانواده سالم دانست و با اشاره به برگزاری کارگاه‌های همسرداری و فرزندپروری خاطرنشان کرد: ما بعد از دوران عقد، شرکت کنندگان را رها نمی‌کنیم و برای تحکیم پایۀ خانواده‌ها که لازمۀ کار می‌باشد، پس از ازدواج کارگاه‌های شیوۀ همسرداری و تربیت فرزند را نیز برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام جدیری ضمن اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در مرکز خدمات بیان داشت: برای خانواده‌های طلاب سه نوع اردو در نظر گرفته شده؛ اردوی یک روزه، سه روزه و سه روزۀ متمرکز. دو اردوی اول غالباً درون شهری است ولی اردوی سوم در شمال و به صورت کشوری برگزار می‌شود. این نوع اردوها از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار است زیرا همسفران یکدیگر را می‌شناسند و یا حداقل اینکه هم‌صنف هستند و راحت‌تر می‌توانند ارتباط برقرار کنند./ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
واقعا چه وضعشه واسه یه وام ازدواج چهارتا ضامن خواستن با کلی چک و سفته
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
توجه مرکز خدمات به امور خانواده ها و نسل جوان فرزندان روحانیون مایه تکریم و سربلندی پدران روحانی در نزد بچه ها و اعضای خانواده شان است.
از این بلندنظری تان امتنان داریم.
5
0