۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۷۳۸
حجت الاسلام آخوندی:

گسترش خطبه غدیر برنامه اول دهه ولایت است

گسترش خطبه غدیر برنامه اول دهه ولایت است
دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی تصریح کرد: اولویت اول ما همگانی کردن خطبه غدیر و رساندن خطبه غدیر به گوش جهانیان است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سعید آخوندی در نشست برنامه ریزی برای دهه ولایت و امامت با جمعی از بانوان فرهنگی مشهد بیان کرد: حضرت فاطمه(س) زمانی که فضای منافقین را می بینند، در گسترش خطبه غدیر قدم اول را برمی دارند و به همه گوشزد می کنند که شما فراموش کردید که در غدیر چه اتفاقی افتاده است.

وی غدیر را روز واقعی پدر دانست و افزود: کم کاریهایی که در طول دوران نسبت به غدیر شده است باعث عقب ماندن تشیع شده است و یکی از دلایل بوجود آمدن واقعه عاشورا فراموشی و کم کاری نسبت به غدیر است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر این که جهانی فکر کنیم و اتاقی عمل کنیم، عنوان کرد: ما باید از ظرفیت خانم ها جهت گسترش و جهانی سازی خطبه غدیر استفاده کنیم.

حجت الاسلام آخوندی از بانوان فرهنگی و مسئولین تشکل های فرهنگی مذهبی خواست تا ایده ها و ظرفیت هایشان جهت برگزاری  بزرگ و پررنگ با حفظ پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا را جشن های محله و خانگی بیان کنند و بانوان علاوه بر کارهای فکری و مشورتی، کار عملیاتی انجام دهند.

لازم به ذکر است امسال برنامه های دهه ولایت توسط بنیاد بین المللی غدیر در سه گروه شعائری، مناسکی و معارفی اجرا می گردد و یکی از فعالیت های آشنایی با خطبه غدیر است که 500 هزار خطبه غدیر در استان چاپ و توزیع می شود و مسابقات با جایزه های نفیس در همین راستا نیز برگزار می شود./933/د103/ق

جواد رستمی
ارسال نظرات