۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۵۸۷۵۱

آیت الله مدرسی، شرور را از حکمت های آفرینش دانست

آیت الله مدرسی، شرور را از حکمت های آفرینش دانست
یکی از مراجع تقلید عراق طی سخنانی ابراز داشت: باید با چالشها روبرو بود و آنها رابه فرصت تبدیل کرد و شرور را از حکمت های آفرینش دانست.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق طی سخنانی ابراز داشت: از حکمت های آفرینش، مشکلات و شرور هستند و حکمت شرور دستیابی به گنج های نهفته در انسان است. بیماری موجب می شود فرد به جست و جوی دارو بپردازد و گرسنگی از او می خواهد تا غذا را پیدا کند. بنابر این، هر مشکلی سبب می شود که انسان به فکر درمان آن بیفتد و تمدن ها با چالشها به وجود می آید.
وی اظهار داشت: تفاوت در فرهنگ حاکم برفرد، منجر به واکنش های مختلف او نسبت به بلاها و چالش ها می شود. برخی افراد در مقابل چالش ها تسلیم می شوند و برخی از آنها هر مشکلی را به چالش می کشند و فرهنگ قرآنی فرد را به چالش ها دعوت می کند تا انسان مشکلات را به چالش بکشد. بنابر این فرد عادی کسی است که نا خشنودی را به خشنودی و سختی را به آسانی تبدیل کند و از سختی ها فرصتی برای سعادت و رستگاری به دست آورد. خداوند متعال هم در قرآن کریم اشاره می کند «وَ يَدْرَؤُنَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ» یکی از معانی دفع مشکلات است. و در توصیف اولی الالباب می فرماید آنها در جایی از زندگی که سختی دارند به دنبال معالجه آن هستند، مانند درمان فقر با کارکردن رفع ضعف با جست وجوی قدرت و درسدد حل آن، هستند.
آیت الله مدرسی با بیان اینکه به جای فرار از مشکلات با شجاعت باید با آنها مقابله کرد، افزود: در سطح مردم یافتن مراکز مطالعاتی برای اندیشیدن در مورد رفع مشکلات بسیار مهم است و باید در همه جنبه های بهداشتی و اقتصادی و امنیتی و اخلاقی این کار انجام گیرد و تدوین برنامه های آگاهانه و عملی برای توسعه و پیشرفت کشور ها برای خارج شدن از این شرایط دشوار بسیار لازم و ضروری است.
ارسال نظرات