۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۵۸۷۵۸
مفتی شیعیان لبنان؛

سیاست آمریکا در قبال کشورهای دیگر هیچ وقت تغییر نمی کند

سیاست آمریکا در قبال کشورهای دیگر هیچ وقت تغییر نمی کند
شیخ حسن شریفه بیان کرد: رژیم صهیونیستی فریبکار است و سیاست آمریکا در قبال کشورهای دیگر هیچ وقت تغییر نمی کند.
به گزارش بین الملل خبر گزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن شریفه در خطبه نماز جمعه در مسجد صفا بیروت طی سخنانی اظهار داشت: حکومت باید اقداماتی سریعی را برای حل واقعی مسائل اقتصادی آغاز کند و با حمایت از صنعت ملی و کشاورزی، کشور را از مصرف گرایی به تولید کننده، تبدیل سازد.
وی ابراز داشت: اگر به تاریخ و به توافق نامه سایکس پیکو در سال 1916میلادی نگاه کنیم، متوجه می شویم که غرب تغییر نکرده و آنها از اختلاف و تفرقه پشتیبانی می کنند.
امام جمعه مسجد صفا بیروت خاطر نشان کرد: شرط بندی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خسارت بار است، زیرا از زمان جنگ جهانی اول تا به الان حکومت آمریکا یا به دست جمهوری خواهان و یا دموکرات ها بوده است و سیاست آنها در قبال کشور های دیگر هیچ تغییری نکرده بنابراین ما باید با حقیقت به قضایا نگاه کنیم و به فکر مصلحت ملی و پیشرفت کشورمان باشیم.
وی درقسمتی دیگر از سخنان خود با توجه به برخی توافقات کشور های عربی با رژیم صهیونیستی بیان کرد: این توافقات سبب از بین رفتن فرهنگ عربی خواهد شد و همانطور که در کتاب مقدس ما از فریبکار بودن یهود آمده است ( أوكلما عاهدوا عهدا نبذه فريق منهم بل أكثرهم لا يؤمنون) باید آگاه و هوشیار باشیم.
شیخ حسن شریفه در پایان خطبه های خود با توجه به سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان ابراز داشت: دیدار او خارج از چارچوب رسمی دولت انجام شد و سخنانش به گونه ای بود که انگار لبنان در قیومیت فرانسه است؛ باید گفت استفاده از لغت فرانسه در مدارس کشور بیشتر کاربرد آموزشی دارد و لبنان مکتب همزیستی و پیام تمدن برای جهان است.
ارسال نظرات