۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۵۸۷۶۳
امام جمعه نجف اشرف؛

صدای افول آمريكا به گوش میرسد

صدای افول آمريكا به گوش میرسد
امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: آمریکا رو به فروپاشی است و باید در مقابل فتنه های صهیونیست ها هوشیار بود.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابراز داشت: زمان مناسبی برای تقویت روابط بین عراق و ایران است و سفر نخست وزیر به ایران گامی صحیح است و ما امیدواریم که مردم عراق، شاهد تأثیرات مثبت در سطح تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشند با حفظ استقلال دو کشور باشند.
وی  با توجه به فرارسیدن ماه محرم بیان کرد: از همه عزیزان توقع دارم که با رعایت نکات بهداشتی این ایام را زنده نگه دارند واز کادر پزشکی که تلاشهایی زیادی انجام می دهند، تشکر می کنم و از واعظان منبر امام حسین (ع) انتظار دارم برنامه های خود را از طریق شبکه های مجازی برای بزرگداشت ایام محرم برگزار کنند.
حجت الاسلام قبانچی به تظاهراتی که به دلیل قطع برق در گرمای 50 درجه شهر های عراق انجام شد، اشاره کرد و گفت: من از نیروهای امنیتی می خواهم که مسالمت آمیز با تظاهرکنندگان برخورد کنند و همچنین خواستار آزادی زندانیان عراقی هستم که در این شرایط کرونا به دلیل تظاهرات بازداشت شده اند.
وی در قسمتی دیگر از خطبه های خود اظهار داشت: آمریکا در یک ماه گذشته شاهد بزرگترین کسری بودجه معادل 864ملیارد دلار بوده و اضافه بر این شاهد آشوب داخلی ودخالت ارتش در سرکوب تظاهرکنندگان آمریکایی بودیم و همچنین روابط آن با اروپا، چین و روسیه متزلزل شده است و همه اینها نشان دهنده فروپاشی و انحلال دولت آمریکا است.
وی بیان کرد: سعودی ها از همه خط قرمز ها عبور کرده اند و به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند به طوری که در مقاله ای از رییس دانشگاه فقه مقارن سعودی با موضوع (یهودیان عربستان و آزار و اذیت محمد بر آنها) مواجه می شویم در این مقاله اشاره شده که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دشمن یهود بوده و آنها ساکنین اصلی جزیره العرب بوده اند و دعوت به اسکان دوباره یهودیان در مکه و مدینه شده است.
امام جمعه نجف اشرف افزود: ما از ملت عراق می خواهیم که نسبت به این فتنه های صهیونیستی هوشیاری و احتیاط بیشتری داشته باشند.
ارسال نظرات