۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۸۷۶۸
شیخ احمد قبلان:

رژیم صهیونیستی فضای لبنان را متشنج می کند

رژیم صهیونیستی فضای لبنان را متشنج می کند
امام جمعه منطقه برج البراجنه ابراز داشت: همه باید مانع فروپاشی لبنان شوند و تلاشهای مضاعفی را در این راستا انجام دهند.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ احمد قبلان مفتی شیعیان لبنان طی سخنانی در منطقه برج البراجنه، اظهار داشت: شکی نیست که حمایت از کشور، مردم و تأمین منافع و نیازهای آنها عبادت بزرگی، برای خداوند متعال است. همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرموده که {ذلك من أنباء القرى نقصه عليك منها قآئم وحصيد} یعنی بین یک کشور عادل و مرفه و یک کشور مزرعه غارت شده است. سپس بیان کرده (وما ظلمناهم ولكن ظلموا أنفسهم) ما به آنها ظلم نکردیم و خودشان به خودشان ظلم کردند. مسأله این است که چگونه برای پیروزی در حق، فردی و عمومی، سیاسی و اجتماعی، به عنوان یک انسان، به عنوان یک برنامه اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، پولی و سایر موارد به دست آوریم.
وی افزود: مهمترین اصل الهی، عزت انسان، منافع و اولویتهای او، به عنوان نظم و انضباط در ارزش های حقوق بشری است و هدف خداوند متعال از فرمایش {ولقد كرمنا بني آدم} این است که  ذات انسان تعلق به خدا دارد و انسان بزرگ است و ایه دیگر {وتلك القرى أهلكناهم لما ظلموا وجعلنا لمهلكهم موعدا}، اشاره یه این دارد که بی عدالتی موجب از بین رفتن انسان و کشور شده است و هرچه بی عدالتی بیشتر باشد، خطر فساد، آزار و اذیت، گرسنگی، درد و فجایع بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: وضعیت لبنان بین المللی است و قدرت های بین المللی با آن به عنوان یک خط تماس برخورد می کنند و برای دستیابی به منافع خود از تمام قابلیت های مشکوک مالی، پولی، اقتصادی، سیاسی و سایر قابلیت های خود استفاده می کنند که این امر را برای انتقام از لبنان، بر خلاف منافع، اولویت ها و گزینه ها به کار می برند. این موارد کشور را به سمت پرتگاه سوق می دهد و آن را بین حصارهای اسرائیلی رها می کند.
وی اظهار داشت: ما نسبت به غرب و رفتارهای آنها باید بسیار محتاط باشیم باید با دقت به آنچه در لیبی، سوریه، عراق، یمن، صحرای سینا اتفاق می افتد بنگریم. لبنان کشوری مستقل است و باید تا حد ممکن مستقل بماند و باید منافع کشور را حفظ کنیم و به سوی چین و ایران و عراق برویم. ما بی طرفی را به شدت محکوم می کنیم، زیرا بی طرفی نشان دهند محاصره لبنان و غیرقابل قبول است.
وی افزود :رژیم صهیونیستی هم چنان لبنان را تهدید می کند و چشم طمع به منافع لبنان دارد و ما باید از کشور حفاظت کنیم و نگاه به شرق مانع سقوط لبنان می شود.
مفتی قبلان گفت: کشور در حال مرگ است و باید به سرعت تلاش ها را آغاز و از هرگونه حمایت کشورهای دیگر استقبال کنیم و وحدت ملی را به ارمغان آوریم.
وی خاطرنشان کرد همه ای ما مسؤولیت بزرگی داریم به خصوص زمانی که رژیم صهیونیست فضای لبنان را متشنج می کند. کشور خود را نجات دهید و دریغ نکنید، زیرا کشور از دین محافظت می کند و هیچ دینی برای کسانی که به کشور خیانت کنند، باقی نمی ماند.
ارسال نظرات