۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۸۲۲
معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران:

هویت‌سازی طلبگی از وظایف مدیران حوزه‌های خواهران است

هویت‌سازی طلبگی از وظایف مدیران حوزه‌های خواهران است
معاون امور حوزه های علمیه خواهران با تاکید براینکه مدیران استان‌ها و مدارس حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور باید هویت‌سازی طلبگی را از اولویت‌های کاری و مهمترین وظیفه خود بدانند، گفت: مدیران در سایه همین هویت‌سازی طلبگی می‌توانند به افق‌های روشن و اهداف حوزه‌ها دست‌یابند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد واحدی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران مکانی مقدس و از برکات انقلاب اسلامی است و همه باید برای رسیدن به اهدافش،  تمام وقت خود را وقف آن کنیم.

وی بر ارتقا نقش مدارس تاکید و بیان داشت: ارتقا علمی، معنوی و هویتی حوزه‌‌های علمیه خواهران در سایه توجه بیشتر به مدارس محقق می‌شود و مدیران مدارس نیز باید با افزایش مشارکت خود، به تحقق این امر کمک کنند.
واحدی با اشاره به اینکه مدارس علمیه خواهران باید نقش اصلی را در تمدن‌سازی نظام اسلامی به عهده گیرند، گفت: تربیت مدارس به منظور تحقق این امر، نقطه کانونی تصمیمات در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته و راهبرد مدرسه محوری شعار اصلی همه فعالیت این نهاد حوزوی شده است.

وی در ادامه به تغییر شرایط با تغییر مدیریت در هر مجموعه‌ و نهادی اشاره و بیان کرد: ظهور و بروز برخی مسایل و مشکلات امری اجتناب ناپذیر برای هر مجموعه است که با تغییر مدیریت مواجه شده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: حوزه‌های علمیه خواهران نیز خارج از این شمول نیست اما کارکنان نهادهای حوزوی باید با همکاری، همیاری و دلسوزی به مدیر جدید در کاهش این آسیب‎ها کمک کنند.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان در سال 1390 افتتاح و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صابریان نخستین مدیر این نهاد منصوب شد و  نقش مهمی را در شکل‌گیری و توسعه و پیشرفت مدارس علمیه خواهران استان سمنان ایفا کرد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران صبح امروز با حضور در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان با ابلاغ حکم حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ضمن قدردانی از فعالیت 9 ساله صابریان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم به این سمت منصوب کرد.

نجم، دومین مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان پس از افتتاح این مرکز شد، و سابقه معاونت آموزش مدرسه علمیه برادران صادقیه سمنان و مدرسی حوزه و دانشگاه را در کارنامه خود دارد./1370/د102/ف

ارسال نظرات