۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۵۸۹۰۶
مدیر کل اوقاف خوزستان:

فعالیت نهادهای فرهنگی ناکافی است

فعالیت نهادهای فرهنگی ناکافی است
حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی قابل قبول، اما ناکافی است، گفت: ناکافی بودن فعالیت‌ها را در ظهور هنجار‌های اجتماعی مشاهده می‌کنیم.
حجت الاسلام محمد خاکباز، مدیر کل اوقاف خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه موازی کاری در مسائل فرهنگی مشهود است، اظهار داشت: موازی کاری در امر اجرای برنامه‌های فرهنگی و اعزام مبلغ مشاهده می‌شود که در این باره اگر دستگاه‌های متولی فرهنگ، برنامه اجرایی برای خود تعریف و در میان دستگاه ها، تقسیم کنند نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف خوزستان بیان داشت: در زمینه برنامه‌های مرتبط با شهادت اهل بیت (ع) جدا از نهاد‌های متولی پاسداشت چنین مناسبت هایی، در دستگاه‌های اجرایی نیز برنامه‌های مشابهی دیده می‌شود که موازی کاری را در پی داشته است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اعزام مبلغ از سوی نهاد‌هایی همچون سازمان تبلیغات، اوقاف، ارشاد و حتی احیانا سپاه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های فرهنگی، یکجا و در برنامه واحدی جمع و در میان دستگاه‌های فرهنگی تقسیم شود، در آن صورت حیطه و مسیر عملکرد هر دستگاه مشخص می‌شود.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه در اعزام مبلغ باید محل‌های اعزام، معرفی و یک مبدأ برای اعزام معرفی شود، گفت: اگر برنامه ریزی نشود و وحدت رویه صورت بگیرد خروجی مثبتی در فعالیت‌های فرهنگی رخ نمی‌دهد و موازی کاری پیش خواهد آمد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی قابل قبول، اما ناکافی است، عنوان داشت: ناکافی بودن فعالیت‌ها را در ظهور هنجار‌های اجتماعی مشاهده می‌کنیم، البته چین امری نیازمند همکاری دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و نظامی است و نباید وظایف را به دیگری محول کرد./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات