۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۵۸۹۶۵
قالیباف:

فرایند انتخاب رییس دیوان محاسبات بر اساس قانون پیش رفت

فرایند انتخاب رییس دیوان محاسبات بر اساس قانون پیش رفت
رییس مجلس با بیان اینکه فرایند انتخاب رییس دیوان محاسبات بر اساس قانون پیش رفت،گفت: رییس مجلس وظیفه دارد انتخاب مجلس را پاس بدارد و از انتخاب وکلای ملت در مجلس حمایت کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تودیع معارفه رییس دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: در محیط‌های کاری که داشتم، رویه این بوده که فقط در جلسات تودیع و معارفه بیاییم و برویم، اما این جلسه اول و آخر ما نخواهد بود و حتما مرتب و متناوب به دیوان خواهیم آمد و حرف‌های شما را خواهیم شنید که با کمک هم رسالتی که قوه مقننه به عهده دارد انجام دهیم.

وی افزود: از آقای عادل آذر که از مدیران کارآمد ما است، تشکر می کنم. برای آقای بذرپاش نیز آرزوی موفقیت دارم. 

این تحمل از نجابت مردم است اما توقعاتی از یکایک‌ ما دارند

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در یک شرایط و سخت شکل گرفت، تصریح کرد: مردم شریف ایران سختی‌هایی را تحمل می‌کنند و این تحمل از نجابت مردم است و آنان برای کشور و انقلاب این سختی ها را تحمل می‌کنند اما توقعاتی از یکایک‌ ما دارند.

نباید مشکلات را به هم پاس دهیم

قالیباف با تاکید بر اینکه نباید مشکلات را به هم پاس دهیم، تصریح کرد: مردم‌ مجموعه حاکمیت و نظام را یکپارچه می‌بینند. این سخن که وظیفه من نیست را از ما نمی پذیرند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم مجموعه کارگزاران نظام را یکی می‌بینند، گفت: مسئولان در جمهوری اسلامی باید یکپارچه برای حل مشکلات مردم تلاش کنند و مردم غیر از این را از ما نمی پذیرند.

قالیباف با بیان اینکه مجلس یازدهم یک مجلس انقلابی است اظهار داشت: مردم از مجلس یازدهم انتظار و امید دارند و ما باید از مردم گره گشایی کنیم و این را به ادبیات کاری خود اضافه کنیم.

بذرپاش در عمل ثابت کند که فرزند گام دوم انقلاب است

وی خطاب به مهرداد بذرپاش رییس جدید دیوان محاسبات کل کشور گفت: از امروز عمل شما در پیشگاه خداوند و پیش روی مردم قرار خواهد گرفت و بر اساس عمل شما قضاوت خواهند کرد و شما هم در عمل ثابت کنید که فرزند گام دوم انقلاب هستید.

رییس مجلس شورای اسلامی به فرآیند انتخاب رییس دیوان محاسبات در مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: من به عنوان خدمتگزار نمایندگان در مجلس مکلف هستم از قانون دفاع و مو به مو قانون را پیش ببرم. فرایند انتخاب رییس دیوان بر اساس قانون پیش رفت.

رقابت جدی و مومنانه ای رخ داد

قالیباف ادامه داد: ما دارای آیین نامه داخلی و کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه هستیم و آنان انتخاب می کنند و این بار استثنائاً تعداد افرادی که نامزد بودند نسبت به دوران گذشته بیشتر بوده و رقابت جدی و مومنانه ای در کمیسیون اتفاق افتاد و کمیسیون توانست چهار نفر را به مجلس معرفی کند و این بزرگواران در یک رقابت جدی و مومنانه و منصفانه شرکت کردند.

نماینده اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حتما بستر رقابت ناصواب هم وجود داشته است،‌ اما انصافا رقابت جدی، منصفانه و ایثارگرانه‌ای رخ داد هم برای ریاست و هم برای دادستانی دیوان محاسبات.

وی تاکید کرد که به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد انتخاب مجلس را پاس بدارد و از انتخاب وکلای ملت در مجلس حمایت کند.

رییس و دادستان دیوان محاسبات با کار و تلاششان بر انتخاب مجلس صحه بگذارند

قالیباف گفت: انشاالله این 2 برادر با کار و تلاششان بر انتخاب صحیح مجلس صحه بگذارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در اجرا دخالتی نداریم، تصریح کرد: اگر نگاهی به وظایف قانونی و ابزار خود (مجلس) صورت دهیم می‌بینیم که دیوان محاسبات و هیات تطبیق قوانین، طرح سوال و استیضاح ابزارهایی هستند که در اختیار مجلس قرار دارند و باید از همه این ابزارها استفاده کرد.

قالیباف تاکید کرد: نظارت دیوان محاسبات اثرگذار، عملگرا، دقیق، منصفانه، مداوم، همیشگی، بازدارنده و کارآمد ساز خواهد بود و تلاش مضاعف و ایثارگرانه کنید و بنده و همه مجلس را در کنار خود ببینید.

بعد 20 ماه گامی در راستای اصلاح ساختار بودجه برداشته نشده است

وی با بیان اینکه ریشه، علت و علل مشکلات اقتصادی قصور در بحث کسری بودجه است، افزود: کسری بودجه از کجا اتفاق می افتد؟ عدم اصلاح ساختار بودجه و این مطالبه مقام‌معظم رهبری است، اما امروز بیش از ۲۰ ماه از این موضوع می گذرد که متاسفانه گامی در این راستا برداشته نشده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دیوان محاسبات مرکز پژوهش ها و سازمان برنامه و بودجه اگر کنار هم قرار بگیرند باید اصلاح ساختار بودجه را صورت دهند و این اولویت اول ما است./841/د102/ق

ارسال نظرات