۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۵۸۹۹۸
امام جمعه بوشهر مطرح کرد؛

سند توسعه شهرستان دشتستان تدوین شود/ لزوم گسترش کشاورزی نخل‌پایه

سند توسعه شهرستان دشتستان تدوین شود/ لزوم گسترش کشاورزی نخل‌پایه
آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار تدوین سند توسعه دشتستان شد و گفت: کشاورزی نخل‌پایه و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری نخل و خرما در شهرستان دشتستان توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مواضع شفاف و انقلابی این نماینده اظهار داشت: مجلس یازدهم با تحول خوبی روبرو بوده و شاهد گام‌های خوبی هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای دستیابی به توسعه و پیشرفت نیازمند تحول هستیم، تصریح کرد: در همه زمینه‌ها باید با کار کارشناسی جامع با استفاده از ظرفیت نخبگان و متخصصان برنامه‌ریزی و اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر لزوم تقویت بخش اقتصاد در حوزه سیاست خارجی تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه دیپلماسی فرهنگی نیز باید کار بسیار زیادی انجام شود.

وی به برخی از کمبودها و مشکلات در شهرستان دشتستان اشاره کرد و افزود: دشتستان با دریا فاصله دارد و از این شهرستان به عنوان پسکرانه استفاده نشده است و به عنوان پشتیبان پس کرانه استفاده شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بر لزوم تدوین سند چشم‌انداز شهرستان دشتستان تاکید کرد و افزود: این سند باید بر حسب ظرفیت‌های آمایشی و فراملی دیدن دشتستان طراحی شود.

وی آب شرب را یکی از مشکلات اصلی در استان بوشهر و از جمله شهرستان دشتستان دانست و بیان کرد: آب پایدار استان بوشهر باید در داخل استان تأمین شود و راهی جز این نداریم.

امام جمعه بوشهر توسعه صنایع آبزی پروری برای دشتستان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: توسعه پرورش میگو و همچنین طرح‌های ماهی در قفس در شهرستان دشتستان پیگیری شود.

وی ایجاد و راه‌اندازی دانشکده صنایع دریایی را یکی دیگر از فرصت‌ها برای بهره‌مندی از اقتصاد کرانه‌ای خواند و افزود: تأمین آب شرب از دریایی از طریق صنایع باید مد نظر باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب نخل و خرما در استان بوشهر، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که نسبت به ایجاد و تأسیس شهرک خرما و صنایع وابسته و شرکت‌های دانش بنیان در این عرصه در استان بوشهر اقدام شود.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: شهرستان دشتستان دارای جونان مستعد، انقلابی و بسیار فعالی است اما هیچ گاه این شهرستان به جایگاه درخور خود در فضای ملی و استانی دست نیافته است و باید در این باره با طراحی‌های دانش بنیان و تنظیم سند توسعه با پیوست‌های فرهنگی و مدیریت جهادی به جایگاه شایسته نائل آید.

وی از پیشنهاد نماینده دشتستان استقبال کرد و بیان داشت: ایجاد جمعیتی برای طراحی و توسعه در کل شهرستان‌های استان پیشنهاد داده بودم که برخی از شهرستان‌ها اقدام کرده بودند و راه‌اندازی آن در دشتستان نیز بسیار کار مفیدی است و حمایت می‌کنم.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در دشتستان باید در دو حوزه کشاورزی نخل پایه در عرصه‌های توسعه نوین و گسترش صنایع تبدیلی و ایجاد شهرک صنایع تبدیلی نخیلات و مرکزیت صدور بین المللی اقدام شود.

وی گفت: همچنین توسعه دیگر موارد کشاورزی و صنایع پایین دستی نفت و گاز و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز آموزش عالی آن شهرستان تبدیل به قطب کشاورزی و صنایع پایین دستی انرژی در این شهرستان دنبال شود./1399/د101/ب1

ارسال نظرات