۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۰۷۴
امام جمعه کرمانشاه:

ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی از نیازهای کشور است

ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی از نیازهای کشور است
امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از نیازهای کنونی در کشور به ویژه استان کرمانشاه ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی است که این مهم متأسفانه تاکنون مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مدیرکل و معاونین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی با  آیت الله مصطفی علما؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

امام جمعه کرمانشاه در این دیدار اظهار کرد: یکی از نیازهای کنونی در کشور به ویژه استان کرمانشاه ایجاد فرهنگ کار و کارآفرینی است که این مهم متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: لذا از نهادها و مسؤولان به ویژه رسانه ها درخواست داریم که نسبت به ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی اطلاع رسانی کنند.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود گفت: مهارت آموزی برای همه افراد جامعه چه مردان و چه زنان واجب و ضروری ا ست و این اصل از قدیم الایام در خانواده ها مرسوم بوده است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در زمان های گذشته خانواده های در ایام فراغت فرزندان خود را به مراکز خاصی برای یادگیری حرفه و مهارت می فرستادند که این امری پسندیده بود، ولی اکنون این فرهنگ کم رنگ شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان داشت: خوشبختانه کشور ایران از نظر منابع طبیعی و خدادادی جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد و برای استفاده از این همه موهبت الهی نیازمند یک مدیریت صحیح و درست از سوی دولت هستیم.

آیت الله علما بیان کرد: باید بتوانیم از ظرفیت های موجود در کشور در بحث ایجاد شغل، فرهنگ سازی در زمینه کار و کارآفرینی، ایجاد انگیزه کار و... در بین نسل جوان بهره ببریم.

در ادامه این دیدار، مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به ارائه گزارشی درباره وضعیت آموزش های فنی در این خطه پرداخت و گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با ۱۲۰ کارگاه آموزشی و ۲۳۱ آموزشگاه آزاد در استان کرمانشاه فعال هستند./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات