۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۶۵۸۸۵۰
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه:

ائمه جمعه به عنوان امین مردم شناخته می شوند

ائمه جمعه به عنوان امین مردم شناخته می شوند
حجت الاسلام فاضلی گفت: ائمه جمعه به عنوان امین مردم شناخته می شوند، پس باید همواره امام جمعه سنگ صبور مردم و رازدار آنان و مهمتر از همه حلال مشکلات و مسایل آنان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست ائمه جمعه شیعه و سنی کرمانشاه امروز در بیت نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.

در این نشست، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه اظهار داشت: جایگاه مسجد در دین اسلام بسیار بزرگ، تاثیرگذار و عمیق است، لذا باید این مفاهیم را به امت اسلامی برسانیم.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی در ادامه بیان کرد: در کنار مساجد، جایگاه ائمه جمعه و جماعات در حوزه نرم افزاری می تواند در حل بسیاری از مشکلات مردم تاثیرگذار باشد.

این استاد حوزوی ادامه داد: به همین منظور است که باید مساجد به ویژه نماز جمعه در جهان را از امور مهم و کلان دانست.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه افزود: درست 41 سال پیش امام راحل به مرحوم آیت الله طالقانی دستور اقامه نماز جمعه را دادند و بدین وسیله اولین گردهمایی بزرگ ملت ایران در کشور صورت گرفت.

حجت الاسلام فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در استان کرمانشاه علمایی همانند، ماموستا ملاقادر قادری داریم که ایشان نزدیک به 40 سال است که از سوی امام راحل به عنوان امام جمعه پاوه انتخاب شده اند.

وی تصریح کرد: ماموستا قادری شخصیتی وارسته، مردم دار و علمی دارند و در طول این 40 سال همواره سنگردار تریبون نماز جمعه در پاوه و اورامانات بوده اند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: امروز ائمه جمعه به عنوان امین مردم شناخته می شوند، لذا باید همواره امام جمعه سنگ صبور مردم و رازدار آنان و مهمتر از همه حلال مشکلات و مسایل آنان باشد.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: جای دارد از ائمه جمعه تجلیل داشته باشیم، بزرگانی که عمر خویش را در راه پاسداری از دین خدا وقف کرده اند و همواره سنگردار امینی در مساجد بوده اند./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات