۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۵۹۱۰۱
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

راه پیشرفت و استقلال ملت‌های منطقه پایبندی به مکتب شهید سلیمانی است

راه پیشرفت و استقلال ملت‌های منطقه پایبندی به مکتب شهید سلیمانی است
نماینده خبرگان با اشاره به راهکارهای حقوقی و قضائی خروج آمریکا از منطقه گفت: اقدامات حقوقی برای خروج آمریکا از منطقه، ضربه متقابل به آمریکا را در عرصه مقاومت نفی نمی کند.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب، این دیدار را تاریخی، مهم و تأثیرگذار در دشمن شناسی و برملا شدن چهره خبیث آمریکای تروریست خواند و گفت: آمریکا دشمن اسلام و مسلمانان و ملت های منطقه است.

وی تبیین روابط دیرینه عراق و ایران و تأکید بر عراق مستقل از سوی رهبر معظم انقلاب را از ابعاد دیدار نخست وزیر عراق با رهبری دانست و اظهار داشت: ما طرفدار عراق مستقل با حفظ وحدت و تمامیت ارضی آن هستیم و هیچگاه قصد دخالت در امور داخلی آن را نداریم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق بر مسأله دشمن شناسی تأکید بسیاری داشتند و آمریکا را دشمن ایران، عراق و ملت های منطقه خواندند، تأکید کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب یک نمونه از نتایج حضور آمریکا در منطقه ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ملت عراق نمی تواند ترور مهمانشان را در خانه خودشان تحمل کند، خاطرنشان کرد: عراقی ها نمی توانند ترور مهمانی که منشأ خدمت های بزرگی به ملت های منطقه بود را تحمل کنند؛ این موضوع از لحاظ غیرت عربی قابل تحمل نیست به ویژه این که آمریکا با صراحت به آن اعتراف کرد.

وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اخراج آمریکا از منطقه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: ملت عراق با تشییع تاریخی پیکر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و راهپیمایی های بی نظیر علیه استکبار و مصوبه پارلمان عراق بر اخراج آمریکا نشان داد که به خون شهیدان پایبند بوده و خواستار اخراج آمریکا از منطقه است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به عنوان ایران اسلامی ضربه متقابل را به تروریسم آمریکایی خواهیم زد و حمله موشکی به عین الاسد را یک سیلی دانستند و تأکید کردند انتقام بزرگی که تحولات بزرگ ایجاد خواهد کرد در راه است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات مرجعیت، حشدالشعبی و مقاومت در عراق ابراز کرد: آمریکا همواره در پی شرارت بوده و دولت عراق نباید به مزاحمت ها و دشمنی های آمریکا در زمینه روابط دیرینه عراق و ایران توجه کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها همواره در پی خلأ قدرت در میان ملت های منطقه بوده و با ایجاد هرج و مرج می خواهند زمینه دخالت خود در منطقه را فراهم آورند، گفت: طبق بیانات رهبر انقلاب ما حامی عراق هستیم و روابط ملت های ایران و عراق در همه زمینه ها باید ارتقا یابد.

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال راه اندازی حکومتی همانند حکومت «پل برمر» حاکم آمریکایی عراق در اوایل سقوط صدام، در عراق است، بیان کرد: آمریکا در هیچ یک از اهدافش موفق نخواهد شد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اخیراً شاهد بودیم که آمریکایی ها از یکی از پایگاه هایشان با خفت خارج شدند، بدون شک در سایه اتحاد ملت عراق، حضور قوی پارلمان عراق، اجماع گروه های عراقی، حضور حشدالشعبی و مرجعیت مقتدر، نیروهای آمریکایی از عراق طرد می شوند و ایران اسلامی نیز با ضربه متقابل قوی و پشیمان کننده خود انتقام خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را خواهد گرفت.

وی با بیان ایتکه انتقام شهید سلیمانی پیروزی های بزرگی را برای ملت های منطقه خواهد داشت، عنوان کرد: تنها راه پیشرفت، استقلال، عزت، کرامت، رشد، تعالی و پایان مشکلات در منطقه تداوم مکتب شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

آیت الله کعبی با اشاره به راهکارهای حقوقی و قضائی خروج آمریکا از منطقه، شکایت به دادگاه بین المللی کیفری نسبت به اقدامات خلاف حقوق بین الملل آمریکا در منطقه را یکی از این راهکارها دانست و بیان کرد: اقدامات حقوقی برای خروج آمریکا از منطقه، ضربه متقابل به آمریکا را در عرصه مقاومت نفی نمی کند.

وی همچنین اقدام جنگنده های آمریکایی و ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ماهان را اقدامی تروریستی دانست و افزود: این اقدام تروریستی نیز در کارنامه آمریکایی ها ثبت شد و ضمن پیگیری حقوقی، اقدام متناسب و مناسب علیه منافع آمریکایی ها در دریا و خشکی به عنوان اقدام متقابل بین المللی باید در دستور کار قرار گیرد./841/ت302/ق

ارسال نظرات