۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۵۹۱۸۷
دیدار فلسطینی-لبنانی در «نهر البارد»؛

تأکید بر مقاومت و رد «سرقت قرن»

تأکید بر مقاومت و رد «سرقت قرن»
در دیداری که میان طرف‌های فلسطینی و لبنانی در اردوگاه «نهر البارد» برگزار شد، بر گزینه مقاومت تا پیروزی و آزادسازی کامل خاک فلسطین تأکید شد.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، جنبش فتح میزبان نشستی فلسطینی-لبنانی در اردوگاه «نهر البارد» (در شمال لبنان) بود که از جمله شرکت‌کنندگان در آن اعضای ارشد فتح، سازمان آزدیبخش فلسطین، مسؤول امور دینی کنگره مردمی لبنان و نیز عضو حزب قومی-اجتماعی سوریه در لبنان بود.
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، در این دیدار بر نکات زیر تأکید شد:
اول: رد طرح موسوم به «معامله قرن»، متعلق به دولت دونالد ترامپ که «سرقت قرن» و تأکید بر رد اسکان دائمی آوارگان. همه حق بازگشت را حقی مقدس می‌دانند و بر اخراج اشغالگر و آزادسازی کامل فلسطین برا مرکزیت قدس تأکید دارند.
دوم: تأکید بر گزینه مقاومت تا پیروزی و آزادسازی کامل زیرا نبرد با دشمن، نبردی موجودیتی است و مقاومت گزینه‌ای در تمام میدان‌های مردمی، اقتصادی، فکری، رسانه‌ای، نظامی و دیپلماتیک است.
سوم: دعوت از برادران فلسطینی برای تقویت وحدت ملی، وحدت مبارزه و وحدت صفوف میان گروه‌های مقاومت. وحدت تضمینی برای ادامه انتفاضه و مقاومت تا طرد کامل اشغالگر و آزادسازی کامل خاک فلسطین است.
چهارم: درخواست دوباره از دولت لبنان برای فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در اردوگاه‌های فلسطینی.
پنجم: با توجه به وضعیت بحرانی کنونی در لبنان، کمیته‌های مردمی در اردوگاه‌ها و تمام گروه‌ها باید برای هماهنگی با ارتش و نیروهای امنیتی لبنان آماده باشند تا از اهالی اردوگاه‌ها برای استفاده در تحرکات مشکوک استفاده نشود.
ارسال نظرات