۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۵۹۱۹۳

مراسم قرائت دعای عرفه در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

مراسم قرائت دعای عرفه در حرم مطهر رضوی برگزار می شود
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: پنجشنبه همزمان با نهم ذی الحجه و روز عرفه، مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: روز عرفه از ایام مهم اسلام است و حق تعالی بندگانش را به عبادت در این روز فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنها گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده و خشمناک است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه دعای عرفه در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: در این مراسم که با مرکزیت صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، آیت الله محمد‌مهدی میر‌باقری به ایراد سخن می‌پردازد و حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر دعای سراسر معنوی عرفه را قرائت می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: مراسم قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) پنجشنبه نهم مردادماه از ساعت 16:۳۰ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه در این روز به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه در حرم مطهر مراسم روضه‌خوانی توسط احمد واعظی دایر است، ابراز کرد: این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر کارشناسان امر و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. به این صورت که فرش‌ها به صورت یک درمیان (شطرنجی) پهن شده و برروی هر فرش افراد محدود یا به صورت خانوادگی مستقر می‌شوند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: به منظور رعایت مسائل بهداشتی زائران باخود کتب ادعیه، جانماز، چادر نماز و ماسک همراه داشته باشند، البته در ورودی‌های حرم مطهر ماسک، کیسه نایلون و مواد ضد‌عفونی کننده دست در اختیار زائران قرار می‌گیرد./933/د102/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات