۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۵۹۲۰۴
آیت الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با رسا:

وحدت ایران و عراق توطئه‌های آمریکا علیه منطقه را ناکام می‌گذارد

وحدت ایران و عراق توطئه‌های آمریکا علیه منطقه را ناکام می‌گذارد
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه آمریکا حریمی برای عراقی‌ها و سایر ملت‌ها قائل نیست، گفت: مردم عراق بدون حضور آمریکا بهتر می‌توانند امنیت خود را تأمین کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب، بیانات ایشان درباره ترور شهید سلیمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان فرمودند آمریکایی ها مهمان شما را در خانه شما به شهادت رساندند و به صراحت نیز به این کار اعتراف کردند؛ در حقیقت رهبری با این بیان عاطفی به عراقی ها گوشزد کردند که آمریکا حرمت عراقی ها را با ترور مهمانشان حفظ نکردند.

وی با بیان اینکه آمریکا حریمی برای عراقی ها و سایر ملت ها قائل نیست، اظهار داشت: آمریکا ادعا می کند که برای تأمین امنیت ملت عراق در این کشور حضور دارد، اما این چه نوع تأمین امنیتی است که که مهمان یک کشور را در خاک آن کشور به شهادت برساند؟

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه ایران در شرایط سخت و بحرانی در کنار ملت عرق بوده و خواهد بود، ابراز کرد: عراقی ها توجه دارند که شاید ایران جزء محدود کشورها یا شاید تنها کشوری است که در شرایط سخت و بحرانی کنار مردم عراق ایستاده و خون فرزندان ایران و عراق برای حفظ تمامیت ارضی عراق در هم عجین شده است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: در جریان داعش، سردار سلیمانی بود که با همه وجود در مقابل هجمه دشمن ایستاد و برنامه های آنها مبنی بر تصرف شهرهای عراق و اهانت به عتبات عالیات را ناکام گذاشت؛ اگر حضور سردار سلیمانی و فتوای مرجعیت نبود، در حال حاضر عراق در وضعیت بسیار نابسامانی قرار داشت.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا با حضور در عراق تنها به دنبال منافع خودش بوده و توجهی به تأمین و تضمین منافع مردم عراق ندارد، ابراز کرد: همه می دانیم که آمریکایی ها هر زمان که بخواهند بالگردهای خود را به پرواز در آورده و بدون توجه به ملت عراق هر نقطه ای را بخواهند مورد هدف قرار می دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب حضور آمریکا در عراق جز تخریب و ویرانی برای مردم این کشور چیزی به دنبال ندارد، عنوان کرد: مردم ایران ثابت کرده اند که خواهان استقلال عراق بوده و هیچ چشم داشتی به خاک این کشور ندارند؛ ما با عراق همسایه هستیم و مشترکات فراوانی بینمان وجود دارد، بنابراین همه این عناصر دست به دست هم می دهد این دو ملت را کنار همدیگر نگه دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم عراق بدون حضور آمریکا بهتر می توانند امنیت خود را تأمین کنند، بیان کرد: امروز حشدالشعبی می تواند حافظ مرزهای این کشور بوده و تمامیت ارضی آن را حفظ کند؛ ما نیز به عنوان کشور همسایه وفاداری خود را نسبت به حفظ منافع ملت عراق ثابت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تداوم حضورش در منطقه دست به ایران هراسی می زند، تصریح کرد: منافع آمریکا با ایجاد تفرقه میان ملت های اسلامی تأمین می شود؛ هر چه تفرقه میان مسلمانان بیشتر باشد، آمریکا با فروش اسلحه و تجهیزات نظامی سود سرشار عایدش می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه اگر وحدت میان مسلمانان زیاد باشد آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند، گفت: متأسفانه برخی سران کشورهای اسلامی تحت تأثیر القائات دشمنان قرار می گیرند و به جای هم افزایی و همبستگی با برادران دینی به رژیم صهیونیستی و دشمنان ملت های اسلامی نزدیک می شوند.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با انتقام سخت از دشمن در پی ترور شهید سلیمانی را مورد توجه قرار داد و افزود: دشمن را نمی توان بی پاسخ نگه داشت؛ باید گفت حمله موشکی به عین الاسد یک سیلی بود ودشمنان به زودی پاسخ اصلی را دریافت می کنند و باید در انتظار انتقام سخت ایران باشند./841/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
دلیل اینکه کره پول ایران رو نمیده اینه ک کره زورش میرسه.والسلام
0
0