۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۵۵۵۷۷
آیت الله حسینی بوشهری:

گرانی در کشور بیداد می‌کند/ مسؤولان به وعده‌های معیشتی عمل کنند

گرانی در کشور بیداد می‌کند/ مسؤولان به وعده‌های معیشتی عمل کنند
امام جمعه قم با بیان اینکه گرانی در کشور بیداد می‌کند، گفت: وقتی بنزین گران شد مسؤولان گفتند اجازه نمی‌دهیم قیمت‌ها بالا برود از این رو باید تدبیری جدی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به فلسفه بلایا گفت: بر اساس روایات مرض و بلا می تواند برای مؤمن تطهیر باشد اما برای کافران تأدیب خواهد بود، بلاها و مصیبت ها فلسفه و حکمت هایی دارند که سبب رشد استعداد، تقویت ایمان و آمرزش گناهان انسان می شود.

وی با گرامیداشت آغاز دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) افزود: به برکت وجود حضرت معصومه(س) قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) شناخته شده است، امام صادق(ع) فرمود که قم حرم اهل بیت(ع) است و هر کس حضرت معصومه(س) را از روی معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که قم عش آل محمد(ص) است، اظهار داشت: به برکت وجود کریمه اهل بیت قم پناهگاه است و همه مردم باید قدر این جایگاه را بدانند؛ قم مرکز علم و دانش است و مراجع و بزرگان و حوزه ای با عظمت به برکت وجود مقدس کریمه اهل بیت(ع) در آن وجود دارد.

وی با اشاره به تحولات اخیر آمریکا ادامه داد: امروز در آمریکا چه خبر است و چرا مسجمه های نمادین توسط مردم به پایین کشیده می شود؟ مسأله تنها نژاد پرستی ترامپ و مسؤولان آمریکا نیست بلکه مردم خواهان تغییر جدی هستند، مسأله منحصر به رنگین پوستان نیست و حتی سفید پوستان در آمریکا و کشورهای اروپایی به مقابله با نظام سرمایه داری پرداخته اند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این تحولات نتیجه فشارهایی است که به نام دموکراسی به مردم وارد شده است، شاید امروز غربی ها مردم را سرکوب کنند اما در نهایت  نمی توانند در مقابل اقدام ملت ها بایستند.

وی با اشاره به فشارهای معیشتی و گرانی های موجود در جامعه عنوان کرد: گرانی در کشور بیداد می کند، وقتی بنزین گران شد گفتند مراقبت و نظارت می کنیم و اجازه نمی دهیم قیمت ها بالا برود و مردم انتظار نظارت جدی دارند، در حال حاضر قیمت مسکن و اجاره سرسام آور است باید فکر جدی کرد و معیشت مردم را سامان داد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: درست است که دشمنان مشکلاتی برای کشور ایجاد کردند اما قوای کشور باید با همدلی کار را پیش ببرد و نباید افرادی در قوا به دنبال اختلافات باشند، کشور ظرفیت های مهمی دارد و باید از آن ها به نحو احسن استفاده کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات