۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۵۹۲۱۵
به علت شیوع کرونا؛

نماز عید قربان در همدان اقامه نمی‌شود/ قرائت دعای عرفه در منازل

نماز عید قربان در همدان اقامه نمی‌شود/ قرائت دعای عرفه در منازل
رئیس ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینکه به علت شیوع کرونا امسال نماز عید قربان به صورت جماعت برگزار نمی‌شود، گفت: دعای عرفه نیز در منازل قرائت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا امسال نماز عید قربان به صورت جماعت برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که در عید فطر و عید قربان قابل بحث بوده اقامه نماز است که در زمان حضور امام (ع) واجب بوده و به جماعت باید خوانده شود اما در زمان غیبت امام معصوم (ع) قرائت نماز مستحب است.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان بیان کرد: در شرایطی که امکان برپایی نماز عید قربان به جماعت وجود ندارد، هرکسی می‌تواند در منزل به صورت فرادا نماز را اقامه کند و حتماً نباید به جماعت باشد.

حجت الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه وقت اقامه نماز نیز از طلوع آفتاب تا ظهر شرعی است، افزود: اما اگر هرچه زودتر نماز اقامه شود، استحباب و ثواب آن بیشتر است.

وی با اشاره به اهمیت روز عرفه، ابراز کرد: عرفه روز شناخت و عرفان و روزی است که انسان‌هایی که توجه خاصی به درگاه الهی دارند از این روز برای شناخت پروردگار بهره‌مند می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینکه روز عرفه روزی است که توبه حضرت آدم مورد پذیرش پروردگار قرار گرفته است، گفت: روز عرفه روز بزرگی بوده و درست است که از عرفه به عنوان روز عید مطرح نشده اما از عید هم کمتر نیست.

حجت الاسلام حسنی حلم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان قرائت دعای عرفه به صورت دسته‌جمعی، بیان کرد: در این شرایط مردم می‌توانند برای خلوت با خدای بزرگ در منزل و به همراه خانواده از طریق رسانه‌ها این دعا را قرائت کرده و از فضائل این روز بهره‌مند شوند/1403/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات