۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۶۵۹۲۱۹
مدیر حوزه علمیه ایلام مطرح کرد؛

«قربان»؛ عید قربانی کردن هوای نفس/ غدیرخم سند رسمی امامت و ولایت است

«قربان»؛ عید قربانی کردن هوای نفس/ غدیرخم سند رسمی امامت و ولایت است
مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: عید قربان را باید عید قربانی کردن هوای نفس دانست؛ در این عید بزرگ انسان به سمت معنویت حرکت می کند و منیت انسان جای خود را به معنویت می بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و عید قربان و غدیر خم اظهار داشت: دهه ولایت و امامت برای جهان اسلام به ویژه مومنین و شیعیان بسیار حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: این دهه از این جهت حائز اهمیت است که مسیر اصلی اسلام در این روزها شکل و هویت پیدا کرد و در واقعه غدیر خم رسول اکرم (ص) رسما و جمع مسلمین راه رستگاری در دین مبین اسلام را به صراحت معرفی و تعیین کردند.

وی با اشاره به اینکه این واقعه در جهان اسلام از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشد، خاطرنشان ساخت: در روز غدیر خم رسول اکرم (ص) که همواره زندگی و اعمالش حول دستورات الهی می پرخید، با بالا بردن دست حضرت علی علیه السلام، اجازه نداد که اسلام بعد از وفات خود بی ولی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی ادامه داد: اما با وجود اینکه رسول خدا صراحتا حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خویش معرفی فرمودند، بازهم دیدیم که عده ای به حق اعتقاد نداشتند و همان راه نفاق گذشته خویش را در پیش گرفتند و بعد از فوت رسول خدا بر سر خلافت مسلمین چه جنگ ها و نزاع هایی که با هم نداشتند.

مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: این دسته از مخالفان کلام رسول خدا که در اصل باید گفت مخالفان کلام خداوند متعال، جبهه نفاق را رسما ایجاد کردند و این جبهه اکنون نیز در جهان اسلام وجود دارد و خسارت های زیادی بر پیکره این دین محمدی زده است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان ساخت: جبهه نفاق در طول 1400 سال از عمر اسلام همواره به عنوان پیاده نظام دشمنان مسلمین ایفای نقش کرده اند و متاسفانه در مسیر عملی شدن نیات طاغوت همواره کوشا بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه بسیار والای دعای عرفه در اسلام، گفت: بهترین راه برای ارتباط با خداوند متعال ادعیه و تمسک به اهل بیت علیهم السلام می باشد، لذا باید گفت که برگزاری دعای عرفه یکی از کاملترین و بهترین راه ها برای ارتباط مومن با خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه دعای عرفه می تواند زمینه ساز زدوده شدن زنگار گناه از کالبد انسان شود، عنوان داشت: در دعای عرفه ای که از دل و جان انسان خوانده می شود، گناهان مومن ریخته می شود و با ارتباط با خداوند و نیز توبه به درگاه باری تعالی می تواند زمینه رشد معنوی خود را مهیا سازد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عید قربان را باید عید قربانی کردن هوای نفس دانست. در این عید بزرگ انسان به سمت معنویت حرکت می کند  و منیت انسان جای خود را به معنویت می بخشد که این امر در زندگی همه ما بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونا در جامعه و پایین آمدن قدرت اقتصادی مردم، از خیرین درخواست می کنیم که در این روزها به ویژه در عید قربان اقشار کم درآمد جامعه را فراموش نکنند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام اظهار داشت: همچنین متولیان و مسؤولان باید امسال در پخش نذورات و قربانی های عید سعید قربان مدیریتی جامع و کامل داشته باشند تا این نذورات به دست نیازمندان واقعی برسد./1404/ت210/ب1

ارسال نظرات