۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۶۵۹۲۷۳
استاد حوزه علمیه:

دعای عرفه رساله انسانیت است

دعای عرفه رساله انسانیت است
حجت الاسلام غلامی از دعای عرفه به عنوان رساله انسانیت و پایان نامه امام حسین(ع) نام برد و بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراسم دعای عرفه تاکید کرد.

حجت الاسلام احمد غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به فضیلت روز عرفه با بیان اینکه عرفه، روز خداست، گفت: عرفه؛ فصل جدید و تازه ای برای خداشناسی، خودشناسی و شکوفایی و رویش انسان هاست.

وی در ادامه به اهمیت روز عرفه و جایگاه این روز نزد اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: در بیان اهمیت این روز در نزد ائمه اظهار(ع) همین بس که امام سجاد(ع) در بخشی از این دعا می فرماید: «ای خدا تو میان من و دشمنی که مرا گمراه کند و هوای نفسی که جان را به هلاکت اندازد جدایی افکن».

مدرس حوزه علمیه از دعای روز عرفه به عنوان رساله انسانیت و پایان نامه امام حسین(ع) یاد کرد و گفت: سیدالشهدا(ع) برای شناخت خود، جان خود را در طبق اخلاص گذاشت و این روز مبارک و میمون دارای فضیلت بسیار است.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: از رسول اکرم(ص) نقل شده است که هر کس فضیلت شب قدر را درک نکرده است این ایام را درک کند. هر کس خدا رو بشناسد خود را شناخته است و به قیمت واقعی خود پی می برد.

وی با بیان اینکه دشمنان برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کند، گفت: دشمنان از اسلام ناب محمدی در هراسند از این رو برای برگزاری مراسم مذهبی هرچند با رعایت پروتکل های بهداشتی، حاشیه‌سازی می کنند و تنها دلیل این حاشیه سازی ها، ترس و نگرانی دشمن از آثار و برکات مراسم مذهبی و معنوی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: جنگ رسانه ای دشمن درخصوص برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم از روی دلسوزی نیست، دشمنان خارجی و منافقان نه دغدغه مندند و نه دلسوز مردم ایران، بلکه اهدافی جز سیاه نمایی ندارند و چنین القاء می کنند که با عزاداری ماه محرم، جان مردم به خطر می افتد.

حجت الاسلام غلامی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مراسم دعای عرفه گفت: همچنین حاشیه سازی غربگرایان داخلی درخصوص برگزاری مراسم مذهبی، ناشی از غفلت و فریب خوردگی آنان است چراکه دین مبین اسلام بیشتر از سایر ادیان بر رعایت بهداشت تاکید دارد./851/ت210/ب1

ارسال نظرات