۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۵۹۲۷۶

تاکید حماس بر لزوم دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی

تاکید حماس بر لزوم دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی
یک عضو عالی جنبش حماس در کرانه باختری با اشاره به برنامه ریزی صهیونیست‌های شهرک نشین برای یورش به مسجدالاقصی در روز عرفه خواستار دفاع مردم فلسطین از مقدسات اسلامی شد.

به گزارش بین الملل خبرگزار رسا به نقل از العهد، رأفت ناصیف از رهبران سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در کرانه باختری تاکید کرد که تحرکات شهرک نشینان صهیونیست و قصد آنان برای یورش به مسجد مقدس الاقصی آن هم در روز عرفه (پنجشنبه) برای تمامی مسلمانان جهان نفرت انگیز و تاسف بار است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی صهیونیست ها برای یورش به قبله نخست مسلمین جهان در روز عرفه توضیح داد: این اقدام آنان بدون شک توهین و خدشه وارد کردن به احساس بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان در جهان است.

این مقام بلند پایه جنبش حماس در بخشی دیگر از سخنان خود با دعوت از ملت فلسطین به ویژه ساکنان شهر قدس در دفاع از مسجد الاقصی و مقدسات موجود در آن بر لزوم حضور گسترده فلسطینیان در حیاط و اطراف این مکان مقدس مسلمانان در روز عرفه و تنها نگذاشتن الاقصی تاکید کرد.

ناصیف با اشاره به اقدامات سران اشغالگر صهیونیستی در حمایت از توهین مکرر به مقدسات ارزشمند مسلمین جهان در مسجدالاقصی گفت: هرگونه اقدامی که از سوی شهرک نشینان در قدس صورت می گیرد با حمایت مسئولان عالی رتبه اسرائیلی است. این گونه اقدامات به خوبی نشان می دهد که اشغالگران از موقعیت شیوع ویروس کرونا در فلسطین و جهان در حال سوء استفاده هستند امری که باید جلوی آن گرفته شود.

وی تاکید کرد بدون شک مقاومت در برابر گام های غیرانسانی و اشغالگرانه صهیونیست ها تنها گزینه کار ساز و عملی ملت فلسطین برای توقف جنایات است.

ارسال نظرات