۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۵۹۲۷۸

تاکید سازمان آزادی بخش فلسطین بر رعایت حقوق پناهجویان و آوارگان

تاکید سازمان آزادی بخش فلسطین بر رعایت حقوق پناهجویان و آوارگان
سازمان آزادی بخش فلسطین در بیانه ای ابراز داشت: آنچه که به اصطلاح معامله قرن نامیده می شود را محکوم می کنیم و باید به حقوق آورگان و مردم فلسطین اهتمام ورزید.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، سازمان آزادی بخش فلسطین طی بیانیه ای خاطرنشان کرد: ما همه مسائل مربوط به شرایط اردوگاه ها و تجمعات فلسطینی ها در لبنان را بررسی کرده و به فکر معیشت اقتصادی آوارگان در این شرایط دشوار ناشی از بحران اقتصادی هستیم و می دانیم عده ای به کرونا نیز مبتلا شده اند.
متن بیانیه به شرح ذیل است:
1- حلول عید قربان را به رهبران جناح های سازمان آزدی بخش فلسطین در لبنان و همه مردم در داخل و خارج از کشور فلسطین و همه پناهندگان به ویژه در لبنان تبریک و تهنیت عرض می کنیم.
2- رهبران جناح های سازمان آزادی بخش فلسطین در لبنان، درود خود را به همه زندانیان و اسراء فلسطینی در زندان های صهیونیستی اعلام می کنیم و دشمن صهیونیستی را به طور کامل مسؤول سلامتی و امنیت بازداشت شدگان در قبال شیوع ویروس کرونا در میان آنها می دانیم.
3- جناح های این سازمان رد و محکومیت خود را به آنچه که اصطلاحا معامله قرن نامیده می شود و توسط دولت آمریکا مطابق چشم انداز دشمن صهیونیستی تهیه شده است، اعلام کرده و می گوییم که این معامله برای انحلال آرمان فلسطن و حقوق قانونی مردم فلسطین آماده کرده اند.
4- توجه مردم ما در لبنان را به تماس های مشکوک برخی تحت نام فلسطینی ها که حق بازگشت را با استفاده از شرایط دشوار زندگی که مردم در اردوگاه ها زندگی می کنند، هدف قرار داده اند، جلب کرده و خواستار هوشیاری آنها هستیم.
5- رهبری سیاسی این سازمان با توجه به گسترش روزافزون بیماریهای کرونا و تعهد به اقدامات پیشگیرانه ای که توسط وزارت بهداشت لبنان و کمیته بهداشت مرکزی فلسطین صورت گرفته است، از همه مردم در اردوگاه ها و اجتماعات فلسطین در لبنان می خواهد تا بیشتر مراقب باشند و با احتیاط فراوان عمل کنند.
6- رهبری سیاسی این سازمان از تلاش های کمیته بهداشت مرکزی فلسطین با همه مؤلفه های آن قدردانی می کند، و از علاقه آن در ارائه همه امور برای مقابله با همه گیری کرونا قدردانی می کند.
7- رهبری این سازمان از دولت در لبنان می خواهد، همه موانع در روند تکمیل توزیع کمک های مالی به خانواده های فلسطینی و باقیماندگان در لبنان را برطرف سازد و همچنین اطمینان حاصل کند که تمام خدمات به افرادی که در این اردوگاه ها و خارج از کشور  سزاوار آن هستند، تحقق یابد، به ویژه خدمات بهداشتی، به کسانی که شایسته آن هستند، تحویل داده می شود.
8- رهبری این سازمان تأکید می کند که ابراز عقیده برای همه شهروندان فلسطینی، بدون هیچ گونه تعصب به منافع عمومی مردم، قانونی و صحیح است.
9- رهبری این سازمان از مقامات ذیصلاح لبنان به ویژه سرلشکر عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت عمومی لبنان که مسئولیت نظارت بر توزیع سوخت برای ایستگاه ها و دارندگان ژنراتورها در تمام مناطق لبنان را برعهده گرفته است، می خواهد تا اطمینان حاصل شود که سهم اردوگاه های فلسطین از سوخت، به ویژه سوخت دیزل برای ژنراتورها محیا شود.
ارسال نظرات