۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۵۹۳۱۱
امام جمعه بناب مطرح کرد؛

اهدای احسان و نذورات ماه محرم در قالب کمک مؤمنانه

اهدای احسان و نذورات ماه محرم در قالب کمک مؤمنانه
امام جمعه بناب گفت: مردم احسان و نذورات خود در ماه محرم امسال در قالب رزمایش کمک مؤمنانه و بسته‌های حمایتی اهدا کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در سال‌جاری با اشاره به اهمیت مشارکت اقشار مختلف مردم در رزمایش کمک مؤمنانه اظهار داشت: ماه محرم فرصت مناسبی است که مردم با توجه به ممنوع بودن پخش نذورات و احسان در مساجد در ایام ماه محرم به‌خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا کمک‌های خود را در قالب بسته‌های حمایتی به‌طور آبرومندانه برای مردم محروم تهیه و اهدا کنند.

وی، کمک به نیازمندان در مواقع بحرانی را نقطه تفاوت فرهنگ ایران اسلامی نسبت به فرهنگ غربی دانست و افزود: خیران بنابی در بحران شیوع کرونا خوش درخشیدند.

 امام جمعه ‌بناب ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های طاقت‌فرسای پزشکان، کادر درمانی و پرستاران در بحث کنترل ویروس کرونا در شهرستان بناب با اشاره به برنامه‌های عزاداری در ایام ماه محرم از هیأت امنای مساجد و هیأت‌های عزاداری خواست عزاداری‌ها را در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در زمان محدود برگزار کرده و نگذارند با تشکیل تجمع‌ها سبب بروز حوادث ناگوار احتمالی باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب، اداره تبلیغات اسلامی و سایر ادارات ذی‌ربط را مأمور کرد تا تدابیر لازم در خصوص نحوه برگزاری عزاداری‌ها را اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی در ادامه از عملکرد عوامل نیروی انتظامی شهرستان و در رأس آن سرهنگ شفقی فرمانده این نیرو در برقراری نظم و امنیت تقدیر و تشکر کرد./1399/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات