۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۵۹۵۴۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

جامعه اسلامی با ولایت فقیه معنا پیدا می کند

جامعه اسلامی با ولایت فقیه معنا پیدا می کند
حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: جامعه اسلامی با ولایت فقیه معنا پیدا می کند و تصور جامعه ای اسلامی منهای ولایت فقیه پوچ و بی معنا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی صبح امروز در دیدار با جمعی از بسیجیان و فعالان کانون های مساجد شهر کرمانشاه ضمن تبریک دهه ولایت، بیان کرد: امامت امانت خداوند در نزد مسلمین است، لذا ما باید در حفظ این امانت کوشا و امین باشیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: اما در این بین ما چه وظیفه ای در قبال نبوت، امام و ولایت داریم؟ این سؤالی است که در اذهان بسیاری از شما جوانان انقلابی و مومن همیشه مرور می شود.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: در زمان رسول اکرم (ص) جمع کثیری از یاران، انصار، مهاجرین و... به گرد ایشان جمع شده بودند و پایه های اسلام را تشکیل دادند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبر اعظم، ائمه اطهار مسیر اسلام اصیل را ادامه دادند و در این مسیر شاهد فراز و نشیب هایی در جلوی راه این امامان از سوی خلفای آن زمان و به ویژه گروه های منافق و اسلام ستیز بودیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه به وضعیت کنونی اشاره کرد و بیان داشت: اکنون نیز الحمدالله زعامت جامعه اسلامی بر عهده رهبری مدبر و حکیم قرار دارد و ایشان به عنوان ولی امر مسلمین جهان ادامه دهنده راه نبوت و امامت است و بر ما فرض می باشد که در مسیر ولایت فقیه حرکت کنیم و هرگز از این مسیر که مسیر و راه هدایت است عدول نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هجمه های بسیاری علیه جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی توسط دشمنان در حال اجراست، بیان داشت: جامعه اسلامی با ولایت فقیه معنا پیدا می کند، لذا تصور جامعه ای اسلامی منهای ولایت فقیه پوچ و بی معناست و بی شک نبود این جایگاه در میان امت اسلام ما را به سمت خسران و نیستی سوق خواهد داد.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان ساخت: از این روست که دشمنان داخلی و خارجی اسلام و به ویژه این انقلاب دست به هر کاری می زنند که فلسفه ولایت فقیه را به حاشیه ببرند و این ترفند بسیار خطرناک بی شک در راه ایجاد انحراف در جامعه اسلامی است.

این استاد حوزوی عنوان کرد: باید با تمام داشته های مستدل دینی که ثابت کننده اصل وجوب ولایت فقیه می باشد، در مقابل هجمه های رسانه ای باورهای سکولاریسم که به دنبال انزوای دین و به حاشیه بردن اصل وجودی ولایت مطلقه فقیه می باشد، بایستیم./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات