۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۵۹۲۸۱

تدوین نخستین بانک جامع اطلاعاتی خانوارهای نیازمند کرمانشاهی

تدوین نخستین بانک جامع اطلاعاتی خانوارهای نیازمند کرمانشاهی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از تدوین نخستین بانک جامع اطلاعاتی خانوارهای نیازمند کرمانشاهی خبر داد و گفت: در این راستا ۹۸۰۰ خانوار شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی به ارائه فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ایام کرونا پرداخت و اظهار داشت: پس از شیوع کرونا در استان کرمانشاه با توجه به کمبود ماسک، به مساجد و هیأت‌ها اطلاع رسانی کردیم و بر این اساس در برخی مساجد و هیأت‌ها کارگاه تولید ماسک و دستکش راه اندازی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس یکی از سالن‌های اداره کل تبلیغات اسلامی به کارگاه تولید این محصول اختصاص یافت و صاحبان مؤسسه‌های قرآنی به صورت شیفت بندی در این کارگاه مشغول به فعالیت شدند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین نیروهای جهادی، طلاب و مبلغین علوم دینی تمام توان خود را برای خدمت به نیروهای کادر درمانی گذاشتند و در حوزه‌های مختلف خدمات شایسته ای ارائه دادند.

حجت الاسلام احمدی، گندزدایی محلات را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و گفت: ۱۱۰ هیأت مذهبی با ذکر یاحسین (ع) در این طرح شرکت کردند و در پاکسازی محلات، پارک‌ها، مراکز درمانی و اماکن پرتردد شبانه روز تلاش کردند.

این مسئول ادامه داد: در کنار همه این خدمات همزمان با راه اندازی پویش «در خانه بمانیم» به دلیل کاهش بار روحی و روانی که ترس از بیماری برای مردم ایجاد کرده بود با همکاری اداره فرهنگی شهرداری ۲ خط تلفن جهت مشاوره راه اندازی کردیم که به این منظور مشاورین از صبح تا شب پاسخگوی سوالات شهروندان و ارائه خدمات مشاوره‌ای به آنها بودند.

وی با بیان اینکه ستاد تبلیغات اسلامی به عنوان قرارگاه مواسات و همدلی استان کرمانشاه مشغول خدمت شد، بیان داشت: اولین بانک جامع اطلاعاتی خانوارهای نیازمند توسط قرارگاهی که در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده بود، جمع آوری شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: بر این اساس توسط این قرارگاه ۹۸۰۰ خانوار شناسایی شدند که اطلاعات آنها در اختیار سپاه استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفت.

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان‌کرد: در مرحله اول سپاه استان ۶ هزار بسته حمایتی را بین ۶ هزار خانوار توزیع کرد و همچنین ۳ هزار بسته دیگر به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز توسط خیرین به ۳ هزار خانوار اهدا شد.

وی گفت: در این شرایط سختی که بیماری کرونا بر استان حاکم کرده است اقدامات گروه‌های جهادی، سازمانها و ارگان‌های مختلف، مؤسسات قرآنی، هیأت‌ها و … که با جان و دل پای کار آمدند و به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند قابل تقدیر است‌./1400/د102/ب1

ارسال نظرات