۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۵۹۵۷۷
امام جمعه زاهدان:

اعتقاد به اصل واقعه غدیر از مشترکات مذاهب اسلامی است

اعتقاد به اصل واقعه غدیر از مشترکات مذاهب اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: اعتقاد به اصل واقعه غدیر جزء مشترکات و مورد اتفاق همه‌ مذاهب و فرق اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در زاهدان حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست هماهنگی ستاد مردمی بزرگداشت عید سعید غدیر ضمن تبریک ماه ذی‌الحجه، عید غدیر را از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و با تاکید بر سرمایه‌گذاری و اقدام حداکثری در این جهت، اظهار داشت: اهتمام خاص پیامبر اکرم (ص) در جمع کردن همه مسلمانان حاضر در حج در گرمای شدید، نشانگر اهمیت ویژه این واقعه است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد به اصل واقعه غدیر از مشترکات و مورد اتفاق همه مذاهب و فرق اسلامی است، تصریح کرد: اگر چه ممکن است در تفسیر فرمایشات پیامبر اکرم (ص)، برداشت‌ها متفاوت باشد اما اصل این واقعه و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه عید غدیر می‌تواند از محورهای وحدت در این استان باشد، تاکید کرد: مخاطب عید غدیر، فقط شیعیان نیستند و باید برنامه‌ها طوری طراحی شود که هر ۲ مذهب شیعه و سنی مخاطب قرار گیرند.

وی عید غدیر را بهترین فرصت برای بیان معارف اسلامی برای مردم بویژه نسل جوان دانست و افزود: برگزاری جشن‌ها و مجالس مختلف در مساجد و محلات می‌تواند در کنار مراسمات محوری در دستور کار باشد تا افراد بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های مربوط به عید غدیر، اظهار داشت: مردم نیز در کنار سایر دستگاه‌های متولی باید در این امر مشارکت کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزاری باشکوه جشن‌ها و مجالس عید غدیر را مورد تاکید قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ایجاد فضای شاد را با توجه به شرایط حاضر ضروری دانست و خواستار توجه ویژه دست‌اندرکاران به این امر شد.

در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام مهدی محبی معاون تهذیب حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) و حسین یوسفی از فعالان امور خیریه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این ستاد ارائه کردند./1399/د101/ب1

ارسال نظرات