۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۵۸۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد مطرح کرد؛

موقوفه خواری در کمین موقوفات فاقد سند

موقوفه خواری در کمین موقوفات فاقد سند
حجت الاسلام زارع زاده با تأکید بر ضرورت صدور سند برای موقوفات یزد، گفت: موقوفه خواری در کمین موقوفات فاقد سند است.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گویی با اشاره به اینکه اغلب موقوفه خواری‌هایی که تاکنون در استان یزد رخ داده، مربوط به موقوفات فاقد سند بوده است، اظهار داشت: به همت کارشناسان حقوقی و ثبتی مجموعه اوقاف، در چهارماهه نخست امسال سند مالکیت ۲۸۲ موقوفه استان یزد به مساحت یک میلیون و ۲۱۰ هزار متر مربع اخذ شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: ارزش موقوفات سند دار شده در این مدت، ۳۶۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه پارسال نیز ۸۰۳ سند مالکیت به نام موقوفات استان یزد صادر شد، عنوان کرد: در مجموع مساحت این موقوفات دو میلیون و ۱۸ هزار مترمربع و ارزش آنها ۴۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به ضرورت تثبیت و اخذ سند مالکیت برای موقوفات اشاره و تصریح کرد: هدف از اخذ سند مالکیت برای موقوفات تعیین حدود دقیق موقوفات، صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات آن‌ها است.

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اینکه موقوفات استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد، یادآور شد: ورود سرمایه گذار به حوزه وقف و موقوفات نه تنها موجب احیای موقوفات راکد می‌شود، بلکه افزایش درآمد و اشتغال زایی را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: بهره وری از موقوفات حوزه‌های میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، کشاورزی و دامپروری و نیز استفاده از ظرفیت موقوفات برای تولید دام سبک از جمله فرصت‌های سرمایه در استان یزد بشمار می‌رود که از اهمیت بالایی برخوردار هستند./1399/د102/ب1

ارسال نظرات