۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۵۹۶۲۸
آیت الله طه محمدی در گفت‌وگو با رسا:

فرمایش رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم فصل الخطاب است

فرمایش رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم فصل الخطاب است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حفظ جان شیعه امام حسین(ع) از عزاداری برای آن حضرت واجب تر است، گفت: فرمایش رهبر انقلاب درباره عزاداری محرم فصل الخطاب است.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص عزاداری در ایام محرم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان معیار عزاداری محرم را نظر ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کردند و آنچه که مقام ولایت می فرمایند، فصل الخطاب است.

وی فلسفه قیام عاشورا را نجات بشر دانست و گفت: این که سلیقه ای عزاداری کنیم و در این شرایط کنونی با برپایی مراسمات، ویروس کرونا را منتقل کنیم و جان عزاداران به خطر بیفتد، رضایت امام حسین(ع) را در بر ندارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملکردبعضی از افراد تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از افراد افراط کرده و از رهبر خود فراتر می روند و اظهاراتی خلاف بیانات مقام معظم رهبری بیان می کنند و این مشکل برخی از مذهبی ها است.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آحاد جامعه افزود: حضرت آقا، دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را لازم الاجرا دانستند و خود رهبری هم آن دستورات را رعایت می کنند و امت هم باید نسبت به رعایت آن اهتمام بورزند.

آیت الله طه محمدی با بیان این که حفظ جان شیعه امام حسین(ع) از عزاداری برای آن حضرت واجب تر است، اظهار داشت: اگر بر اساس فاکتورهایی که ستاد مقابله با کرونا مطرح می کند، عزاداری کردیم، خوب است و اگر از آن دستورات تجاوز کردیم و جان خود و دیگران را به خطر انداختیم، امام حسین(ع) آن عزاداری را نمی پسندد و مورد قبول واقع نخواهد شد.

وی گفت: تجاوز از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا و افراطی عمل کردن، به معنای جلوتر از امام حرکت کردن بوده و گناه این عزاداری از ثواب آن بیشتر است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری درباره تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: اعضای این ستاد برای حفظ جان مردم تصمیم گیری می کنند و برای خدمت تلاش کرده و یقیناً آن ستاد در حد توان خود سعی می کند با طرح ها و برنامه ها آسیب شرکت در عزاداری ها را به حداقل برسانند./822/ت302/ق

ارسال نظرات