۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۶۵۹۶۳۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

برگزاری نماز جمعه، افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است

برگزاری نماز جمعه، افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: برگزاری نماز جمعه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و یکی از وظایف مهم مسلمانان شرکت در این نماز عبادی و سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار اعضاء ستاد نماز جمعه اصفهان با تبیین نظرات علمای شیعه درباره واجب بودن یا نبودن نماز جمعه اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم شرکت در نماز جمعه یکی از وظایف مهم مسلمانان به شمار می‌رود و برپایی این نماز عبادی و سیاسی اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ برخی از حاکمان ستمکار از برگزاری نماز جمعه ممانعت می‌کردند، افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که فرمان امام راحل برگزاری نماز جمعه را از سر گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تبیین معنای امامت در شیعه عنوان کرد: خداوند همه خوبی‌ها را به امامان معصوم(علیهم‌السلام) عطا کرده است تا مردم با تبعیت از آنان بتوانند در مسیر هدایت و حق قرار گیرند، امام باقر(علیه‌السلام) در روایتی می‌فرمایند: به خداوند سوگند ما برگه برائت نداریم که به وسیله آن به بهشت برویم و هیچ‌گونه نسبت فامیلی با خدا نداریم و هیچ دلیلی علیه خدا نداریم که حتماً بهشتی شویم، مگر اطاعت از خدا که به وسیله آن به خدا نزدیک می‌شویم؛ پس بدانید که هر کس از شما مطیع خدا باشد ولایت ما به سود او است و هر کس از شما نافرمانی خدا را انجام دهد، ولایت و دوستی ما هیچ سودی برای او ندارد.

وی با اشاره به اقداماتی که تا کنون برای راه‌اندازی مصلی نماز جمعه اصفهان انجام شده است، گفت: مصلی اصفهان دارای 18 پروژه است که حدود 3 پروژه از آن اقتصادی و سایر پروژه‌ها مربوط به فعالیت های فرهنگی است، که امیدوار هستیم تا تلاش همه مسئولان و مردم شاهد راه‌اندازی همه قسمت‌های مصلی اصفهان و برپایی باشکوه نماز جمعه و سایر فعالیت‌های فرهنگی در شهر اصفهان باشیم.

رئیس ستاد نماز جمعه اصفهان در این جلسه با بیان اینکه 5 مرداد سالروز احیاء نماز جمعه است، اظهار داشت: استکبار جهانی و ظالمان و حاکمان در طول تاریخ، نماز جمعه را مزاحم حکومت خود می‌دانستند و از بصیرت و آگاهی مردم وحشت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی با بیان اینکه نماز عبادی سیاسی جمعه به مردم بصیرت و آگاهی می‌بخشد، افزود: متأسفانه سال‌های سال نماز جمعه در ایران تعطیل شده بود و به برکت جمهوری اسلامی و به فرمان حضرت امام راحل نخستین نماز جمعه توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار شد و هم‌اکنون این نماز در سراسر کشور برپا می‌شود.

گفتنی است در این دیدار مسئولان برگزاری نماز جمعه اصفهان به بیان گزارشی از اقدامات خود در حوزه‌های فرهنگی، ساخت‌وساز، بهداشتی و غیره پرداختند./1304/د۱۰۲/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات