۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۵۹۷۰۳
مدیر حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

نقش مهم حوزه علمیه در مقابله با جریان تحریف

نقش مهم حوزه علمیه در مقابله با جریان تحریف
حجت الاسلام استوارمیمندی روشنگری را وظیفه حوزه درمبارزه با جریان تحریف دانست و گفت: حوزه نباید روشنگری را در چند منبر و سخنرانی خلاصه کند بلکه از روش های جدید بهره بگیرد.

حجت الاسلام استوارمیمندی مدیر حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به سیر کلی مجموعه انقلاب و جریان مقاومت به سمت استقلال و آزادی و عزم دشمن برای مقابله با این حرکت، دشمن دست به ایجاد یک جریان تحریف در موازات تحریم زده است.

مدیرحوزه علمیه فارس بزرگترین تحریف دشمن را معرفی انقلاب به عنوان عامل ایجاد مشکلات دانست و افزود: یکی از محورهای تحریف، ندیدن یا کمرنگ جلوه دادن موفقیت های نظام در عرصه های مختلف است.

وی ادامه داد: این تحریف در حالی است که کشور ما در سال های بعد از انقلاب در حوزه های مختلف علمی همچون نانو، پزشکی، صنعت هسته ای و بومی سازی آن و همچنین عمران و آبادانی در مناطق محروم پیشرفت های چشمگیری داشته است، اما دشمن این ها را انکار می کند در حالی که به شهادت اهل آمار شیب صعودی پیشرفت در بعد انقلاب با قبل آن قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام استوارمیمندی برجسته کردن نقاط ضعف دولت و دیگر ارگان های نظام را محور دیگری از تحریف برشمرد و اظهار داشت: کار جریان تحریف این است که وضعیت جامعه ایرانی را سیاه و بدون نقطه روشن نشان دهد و علت این وضعیت را انقلاب و نظام و به تبع آن ایدئولوژی اسلامی معرفی کند.

وی از منافقین داخلی و برخی متدینین ساده اندیش به عنوان تحریف گران داخلی یاد کرد و افزود: برخی افراد تحلیل درستی از واقعیات موجود ندارند و با دیدن نقاط ضعف بر آتش سیاه نمایی دشمن می دمند.

مدیر حوزه علمیه فارس هدف جریان تحریف را ناامید کردن مردم از اسلام و انقلاب دانست و بیان داشت: وقتی اسلام و انقلاب به عنوان عامل مصائب و مشکلات کشور معرفی شود مسلما مردم پای اهداف نظام و انقلاب نمی ایستند.

وی به لزوم مقابله با تحریف اشاره کرد و گفت: از طرفی دستگاه های ما باید از وجود افراد نفوذی پاک شود و از سوی دیگر باید با کمک نهادهای فرهنگی، تبلیغی روشنگری درستی نسبت به دستاوردهای انقلاب صورت گیرد؛ البته در این عرصه رسانه می تواند با تولید فیلم، سریال، برنامه های مستند و حتی انیمیشن نقش به سزایی داشته باشد و با معرفی دستاوردهای نظام از یک سو و رو کردن نقاط ضعف دشمن از سوی دیگر جهنم بهشت نمای غرب را برای مخاطب خود عریان کند.

حجت الاسلام استوارمیمندی روشنگری را وظیفه حوزه در مبارزه با جریان تحریف دانست و افزود: حوزه نباید روشنگری را در چند منبر و سخنرانی خلاصه کند، بلکه از روش های جدید بهره بگیرد و در فضای مجازی وارد شده و برای خود پشتوانه های رسانه ای ایجاد کند.

وی در پایان ایجاد حس همدلی، اقتصاد مقاومتی و تکیه به توان داخلی را از جمله راه های غلبه بر تحریم دانست و اظهار داشت: علت تاکید برخی افراد بر مذاکره با وجود بی نتیجه بودن آن مختلف است؛ برخی در این کار منافع خود را می بینند و برخی هم چون استراتژی دیگری برای حل مشکلات اقتصادی ندارند دم از مذاکره می زنند./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات