۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۵۹۷۶۱
رییس مجلس شیعیان لبنان؛

همه باید برای نجات لبنان تلاش کنند

همه باید برای نجات لبنان تلاش کنند
رییس مجلس شیعیان لبنان؛ خواستار همدلی و کمک کشورهای دوست به لبنان در این فاجعه شد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله عبد الامیر قبلان رییس مجلس شیعیان لبنان طی سخنانی پیرامون انفجار عصر روز سه شنبه بیروت بیان کرد: باید همکاری های و تعاون اجتماعی در مواجهه با این فاجعه بزرگ که در آن عده زیادی از لبنانی ها مصدوم شدند، انجام بگیرد.
وی خواستار همدلی و کمک کشورهای دوست به لبنان در این فاجعه شد و افزود: همه باید برای نجات لبنان و خانواده های آسیب دیده تلاش و کوشش کنند و از حکومت درخواست داریم تا تحقیقات لازم را پیرامون کشف آنچه که سبب این حادثه شده را سریعتر انجام دهد و با مسببان این فاجعه برخورد لازم صورت گیرد.
در پایان وی ابراز داشت: برای مصدومان شفای عاجل و برای درگذشتگان دعای رحمت دارم و امیدوارم لبنان و مردمش از هر شری در امان باشند.
گفتنی است واقعه هولناک بندر بیروت ناشی انفجار مقادیر عظیمی از مواد منفجره ترکیب نیترات بود. بر روی محموله ها اسم نیتروپریل درج شده و این ترکیبات از خود نیترات قویتر است و برای ساخت بمب استفاده می شود. و ظاهرا داستان از این قرار است که این مواد در زمان اوج جنگ سوریه (شش سال پیش) توسط حامیان تروریستها به بندر طرابلس می رفته تا به تروریستها در سوریه برسد. اما توسط نیروهای امنیتی لبنان ضبط و توقیف می شود و با حکم قاضی، خدمه کشتی هم توقیف و زندانی می شوند که بعدا با فشارهای خارجی آزاد می شوند.
ارسال سلاح و مهمات و مواد منفجره به سوریه توسط جریانهای سیاسی نزدیک به عربستان در دولت لبنان تسهیل می‌شد که با فشار حزب الله و جریان‌های مسیحی همپیمان آن، جلوی آنها گرفته شد.
بدری ظاهر مدیر گمرک لبنان گفت ما ۶ بار به قاضی نامه نوشتیم که نگهداری این مواد خطرناک در بندر خطر آفرین است و اجازه انتقال آن را بدهد.
هنوز علت آتش سوزی اولیه و سرایت به این مواد خطرناک مشخص نشده است.
ارسال نظرات