۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۵۹۸۱۸
یادداشت؛

آزمون شفافیت برای امام جمعه گرگان

آزمون شفافیت برای امام جمعه گرگان
مسؤولان نماز جمعه و ائمه جمعه نباید با عملکرد غیر شفاف خود به حیثیت روحانیت خدشه وارد کرده و به اعتماد مردم نسبت به جایگاه با عظمت نظام ضربه وارد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اخیراً بیش از 400 نفر از طلاب، دانشجویان و مردم گلستان خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نامه ای نوشتند که طی آن نسبت به عملکرد غیر شفاف چندین ساله آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان انتقاد و اعتراض هایی صورت گرفته است.

امضا کنندگان این نامه درباره آیت الله نورمفیدی ابهاماتی را مطرح کرده اند؛ افزون‌بر ضرورت صحت سنجی در این باره از سوی مسؤولان قضایی، شایسته است شخص آیت الله نورمفیدی نیز نسبت به عملکرد 41 ساله خود در سمت نمایندگی ولی فقیه در گلستان را برای افکار عمومی شفاف سازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در تاریخ 7 مرداد سال گذشته تأکید کرده بود «نهاد نماز جمعه تشریفات و تجملات ائمه جمعه را به هیچ وجه نمی پذیرد و اصلاح این موارد بدون تعارف در دستور کار جدی است»؛ ‌بر این اساس ایشان باید نسبت به عملکرد ائمه جمعه نظارت مستقیم و مستمر داشته باشد و در صورت وجود شبهه و نارضایتی مردم، پاسخگو باشد.

عملکرد انقلابی و مردمی بودن ملاک انتخاب ائمه جمعه باشد

بدون شک انقلابی گری و پیگیری مجدانه مطالبات مردم یکی از ویژگی های ائمه جمعه است، از این رو پر واضح است که مردم محافظه کاری و برخورد غیر مسؤولانه را از سوی ائمه جمعه برنمی تابند، بنابراین به نظر می رسد در انتخاب ائمه جمعه ملاک انقلابی گری و رسیدگی به دغدغه های مردمی باید بیش از گذشته لحاظ شود.

شایان ذکر است، در میان اصناف حوزوی، نهاد نماز جمعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا به عنوان پایگاهی مردمی شناخته می شود که در طول تاریخ انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار بوده اند، از همین جهت کارکرد و مقبولیت عمومی و تأثیرگذاری نهاد نماز جمعه از یک سو و ارادت مردم ولایتمدار ایران اسلامی از سوی دیگر سبب شده است تا این پایگاه مردم نهاد همواره از سوی دشمنان رصد شده و تلاش داشته باشند آن را تضعیف کنند.

با توجه به اینکه جایگاه ائمه جمعه به عنوان نمایندگی ولی فقیه در استان ها شناخته می شود، دشمنان منتظر هستند تا یک موضوع چالش برانگیز از ائمه جمعه کشور به دست بیاورند تا آن را مستمسک قرار داده و اعتماد مردم را نسبت به حکومت اسلامی خدشه دار کنند یا از بین ببرند، بنابراین مسؤولان عرصه سیاست گذاری ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان ها باید همواره هوشمندانه برخورد کنند تا با کوتاهی یا نقص در عملکرد یا عدم شفافیت زمینه سوء استفاده دشمنان و بدخواهان فراهم نشود.

سخن آخر

مسؤولان نماز جمعه باید به دنبال صیانت از لباس مقدس روحانیت باشند تا به اعتماد مردم نسبت به جایگاه با عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد نشود و سرمایه های اجتماعی بدست آمده در سایه پیروی خط امام و رهبری را دستمایه اهداف و منافع شخصی قرار ندهند./841/ی704/ق

حسین ثالث مؤید

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی مع الحق
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
اثبات اتهامات فوق چگونه برایتان ممکن است؟
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
عملکرد انقلابی ایشان در ادوار مختلف را بررسی نمایید.
1
0