۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۵۹۸۴۶
رییس سازمان پدافند غیرعامل:

حادثه بندر بیروت عبرتی برای دنیا از منظر پدافند غیرعامل است

حادثه بندر بیروت عبرتی برای دنیا از منظر پدافند غیرعامل است
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد که حادثه بندر بیروت برای همه دنیا از منظر پدافند غیرعامل، نیز میتواند عبرت باشد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در واکنش به حادثه انفجار در بندر بیروت لبنان یادداشتی نوشت که در ذیل می‌آید:

حادثه بیروت بسیار تلخ بود. به ملت بزرگ لبنان به ویژه برادر عزیزمان سید حسن نصرالله عرض تسلیت داریم. قطعا لبنان مقاوم همچون سرو که نماد این کشور است از این تندباد که احتمال عامدانه بودن وقوع آن از سوی دشمنان جبهه مقاومت می رود، عبور خواهد کرد. البته این احتمال از تحلیل تبعات به دست می آید و برای اظهار نظر قطعی باید منتظر بررسی های جامع و تخصصی دولت لبنان بود.

این حادثه برای همه دنیا از منظر پدافند غیرعامل، نیز میتواند عبرت باشد. چه در حوزه جانمایی و چه پروتکل های نگهداری از مواد شیمیایی و چه نحوه واکنش در برابر بلایایی که می تواند در یک روز تمام نظامات یک جامعه را بر هم بریزد. به نظرم ضرورت دارد تا موضوع پدافند شیمیایی و خروج تاسیسات پرخطر از شهرها که از بندهای مهم سیاست‌های نظام در امور پدافند غیرعامل است بیشتر از گذشته در دستور کار قرار گیرد. سازمان پدافند غیرعامل کشور، به طور جدی پیگیر این موضوع است اما اجرایی کردن آن به یک عزم ملی نیاز دارد و در مرحله نخست نیز دولت باید برای تحقق آن کمر همت ببندد./841/د102/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
چرا هیچکس درباره فیلمی که برخورد یک شیء ناشناس به محل انبار، درست قبل از انفجار آخر را نشان می دهد، حرفی نمی زند!!؟؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
انشالا کسانی که پشت حادثه بودند رسوا شوند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
دست خدا بالاتر از همه ی دست هاست مقاومت مقاوم خواهد ماند انشاالله تعالی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
بسیاری از اسناد و شواهد موجود از دست‌های پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار جنایتکارانه عصر سه‌شنبه بیروت حکایت می‌کنند.
0
0