۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۵۹۹۰۰
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

روی کار آمدن نیرو‌های انقلابی کشور را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد

روی کار آمدن نیرو‌های انقلابی کشور را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد
حجت الاسلام غفاری فر با تأکید بر شایسته گزینی در نظام اسلامی گفت: باید نیرو‌های انقلابی جایگزین مسؤولان بی کفایت شوند تا اینکه کشور در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسن غفاری‎فر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری در اسلام پرداخت و گفت: اساس اعزام پیامبران امتحان و ابتلای مردم بوده و مهمترین محور ابتلا در تاریخ بشر، ولایت پذیری آنها بوده است.

حجت‎الاسلام غفاری‎فر با اشاره به تحریف ولایت و حکومت اسلامی بعد از ارتحال پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: پیامبر اسلام جامعه مسلمان را از بت پرستی رهانید و به سمت توحید و یکتا پرستی سوق داد؛ اما نفاق درون برخی انسان ها ریشه دوانیده بود و منافقان از جنگ دین و مذهب علیه خود دین و مذهب بهره بردند و به بهانه بقای دائمی تعالیم پیامبر اکرم(ص) از ولایت امیرمؤمنان(ع) سرباز زدند؛ از این رو نخستین نشانه های انحراف از مسیر حقیقی ولایت پایه گذاری شد.

ولایت اسلام ناطق است

وی با بیان اینکه قانون اساسی بر محور اصل ولایت فقیه بنا شده است، افزود: آیت الله جوادی آملی در یک سخنرانی بیان کرد، زمانی که اصل 4 قانون اساسی مبنی بر اینکه قوانین حکومت بر اساس اسلام باشد، تدوین و نگاشته شد، هیچ فردی معترض نشد؛ اما زمانی که اصل 5 مبنی بر اصل ولایت مطلقه فقیه نوشته شد برخی انتقادها و اعتراضات را به دنبال داشت؛  آیت الله جوادی در ادامه افزود که اصل چهارم قانون اساسی اسلام، صامت و اصل پنجم اسلام، ناطق و پویا است.

تحریف ولایت سبب ترویج تجمل گرایی و اشرافیت جامعه اسلامی

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به ریخت و پاش و ترویج اشرافی گری در دوران بعد از ارتحال پیامبر(ص) بیان کرد: بعد از ارتحال رسول اکرم (ص) به سبب تحریف در حکمرانی و ولایت، مردم به فرهنگ تجمل گرایی و اشرافیت روی آوردند، از این رو زمانی که امیرالمؤمنین(ع) حکومت را به دست گرفتند و با اشرافی‎گری مسؤولان مقابله کردند، زرمداران و زرسالاران به مخالفت با ایشان پرداختند.

وی با بیان این که امیرمؤمنان علی(ع) شایسته گزینی در میان والیان حکومت را نهادینه کرد و ابراز داشت: امام علی(ع) با جایگزین کردن حاکمان و والیان شایسته در جامعه اسلامی جلوی فساد و اشرافی گری حکمرانان قبلی را در جامعه گرفتند.

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به ریزش ها و رویش های انقلاب اسلامی یادآور شد: برخی مسؤولان در اوائل انقلاب با آرمان و مکتب های انقلاب همراه بودند؛ اما بعد از مدتی با اشرافی‎گری و فساد از آرمان های اصیل انقلاب جدا شدند؛ از این رو لازم است که نیروهای نخبه انقلابی و کارآمد جایگزین برخی آقازادگان و دولتمردان بی کفایت شوند تا کشور در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرد./998/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
درود بر نیروهای انقلابی
0
0