۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۵۴۴۵۵
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

برخی از منسوبین امام خمینی در پی تحریف آرمانها و سیره ایشان هستند

برخی از منسوبین امام خمینی در پی تحریف آرمانها و سیره ایشان هستند
حجت الاسلام غفاری‌فر با بیان اینکه برخی از منسوبین امام با خوی ساده زیستی ایشان فاصله گرفتند، تأکید کرد که برخی با تحریف اندیشه امام درصدد بهره گیری از جایگاه خود هستند.

حجت الاسلام حسن غفاری فر، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت ­وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا به تبیین سیره امام خمینی(ره) در زمینه ساده زیستی و عدالت خواهی پرداخت و گفت: مفهوم ساده زیستی در زندگی به معنای عدم وابستگی و سرگرم نشدن به امور دنیوی و در مقام رهبری و مسؤولیت نیز بهره مندی حداقلی از فرصت ها و مقام ها است.

حجت الاسلام غفاری فر بر ضرورت ساده زیستی و دوری اشرافی گری مسؤولان تأکید و بیان کرد: دیدگاه امام خمینی(ره) این بود که سطح زندگی رهبر و مسؤولان جامعه با پایین ترین قشر مردم باشد؛ اما بیشتر مسؤولان این سیره امام راحل را فراموش کرده اند و با استفاده از جایگاه و مقام خود به ثروت اندوزی و اشرافی گری روی آورده­ اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: بزرگانی همچون: امام راحل، رهبر انقلاب، آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی و رجایی ساده زیستی و همگام با مردم بودن را با اختیار خویش انتخاب کرده اند؛ اما برخی از سر ناچاری و نبود امکانات در سطح مردم عادی زندگی می کردند و زمانی که آنها به مسؤولیت و جایگاهی در ارکان نظام رسیدند، حقوق و بهره گیری از امکانات بیت المال را در جهت توسعه و آسودگی زندگی خویش افزایش دادند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: هفت نفر از اعضای کمیسیون اقتصاد در مجلس دهم به علت فساد مالی در این دوره مجلس رد صلاحیت شده اند و این بدان معناست کسانی که باید حافظ مال و ثروت مردم و جامعه باشند، نسبت به این مسائل بی توجه و بی موالات شده اند و در اندیشه مال و ثروت اندوزی خویش هستند.

حجت الاسلام غفاری فر ابراز داشت: فراموشی خدا و دوری از معنویت، دسترسی به فرصت‌ها و امکانات ویژه و قرارگرفتن در جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی برخی مسؤولان سبب ثروت اندوزی و حیف و میل شدن بیت المال و رشد حقوق نجومی گیران در نظام شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش اقتدار ایران در سطح بین المللی گفت: ایران در سالیان متمادی به علت تحریم ها استکبار جهان پول و دارای خود را با ساک و صندوقچه جابه جا می کرد، اما امروز نفتکش‌های ما جلوی چشم نظامیان امریکا در بنادر ونزوئلا پهلو گرفته اند و این مسأله نشانه اقتدار در سطح بین المللی است.

حجت الاسلام غفاری فر  با اشاره به اینکه برخی از منسوبین به امام خمینی(ره) در صدد تحریف آرمان‌ها و سیره ایشان هستند، گفت: برخی از بستگان و آشنایان امام راحل با خوی ساده زیستن ایشان فاصله چندانی دارند و آنها با تحریف اندیشه و تفکر امام در صدد بهره گیری از جایگاه و مقام خود هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی و رسانه های معاند نیز به تخریب دستاوردهای انقلاب و آرمان‌ها و اهداف رهبر کبیر انقلاب می پردازند؛ اما هدف هر دو گروه این است که تفکر و اندیشه امام راحل از اذهان عمومی جامعه پاک شود و تا به آسانی با تمایلات شخص خود و زندگی اشرافی و مذاکره با استکبار جهانی بپردازند.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی برگرفته از مکتب امام و رهنمودهای انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است، گفت: هر زمانی که اندیشه و تفکری مبنای فعالیت و زندگی روزمره انسان قرار گیرد، بدان تمدن گفته می شود و باید بر اساس آن شهر سازی، علوم دانشگاهی، کسب و کارها در جامعه شکل گیرد.

حجت الاسلام غفاری فر ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، الگوهای مختلفی را در عرصه های سبک زندگی، افزایش قدرت سیاسی و نظامی و شهرسازی نوین مطرح کرده‌اند و زمینه‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی در حال شکل گیری است./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
‏ملاک سنجش جهت‌گیری رییس جدید مجلس را نه در مکان غذاخوردنش که در اولین گام، در انتصابات ایشان باید جستجو کرد. از انتصاباتش می‌توان فهمید که آیا قالیباف، استمرار لاریجانی است، همسو با لاریجانی است یا متفاوت از لاریجانی! مثلا انتصاب رییس دفترش، یکی از همین شاخص‌هاست.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
زمزمه‌هایی درباره انتصاب یکی از یاران نزدیک هاشمی رفسنجانی، علی لاریجانی و گزینه مورد اعتماد اصلاح طلبان در لیست امید در انتخابات خبرگان (لیست انگلیسی) به ریاست دفتر قالیباف به گوش می‌رسد. با این انتصابات (از جمله رییس دفتر که نقطه اصلی ارتباطات یک مدیر است و قرار است اختیارات ویژه داشته باشد) می‌توان جهت‌گیری قالیباف در ریاست مجلس را اندازه گیری کرد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
یادگاران امام چیزی جز نام ایشان را یدک نمیکشند؛ آن ساده زیستی ها کجاست؟!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
تحریف آرمان‌ها و سیره امام از کی رقم خورد؟
1
0
مهدیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
امام فقیهی است که عرفان، برهان و قرآن را جمع کرد. اما حالا یک افرادی منتسب به جریانات خط امام می خواهند وجهه های غرب اندیشی خودشونو به نام امام تقویت و تفسیر نمایند.
0
0